Gå til innhold

Når tid er katten kjønnsmoden (voksen)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjønnsmoden og voksen er ikke nødvendigvis det samme. Kjønnsmoden når den er ca et halvt år gammel, men du kan med fordel vente til den er året før den evt blir satt kull på.

Beste er vel å sterilisere den, det finnes altfor mange kattunger uten et godt hjem allerede.

Katter blir fortere kjønnsmoden enn hva vi mennesker blir, likeledes med hunder...

De fleste katter(hoer) kan få pusebabyer når de er 1/2 ÅR gammelt, men det er ikke alltid de er store nok til å føde, så de aborterer...

Hadde vært litt lurt å fått et kull med henne da dette kan minske faren for kreft (slik som med hunder, ofte at de som ikke får kull får livmorkreft)

Ikke begynn med p-piller... da dette også øker faren for kreft, og det er lett å glemme (har ikke jeg fortalt om p-pillekattunger før?) håper du leste tråden om åssen enn skal få i katter piller....*humrer*

Annonse

Jeg var nesten sikker på at katten måtte være nærmere et år gammel før den var kjønnsmoden. Hadde så vidt fått tenkt tanken at nå måtte jeg snart ringe dyrelegen for P-piller, men akk..7 mnd gammel var den på "tjukken".... "Kattungen" vår fødte seks nydelige kattunger :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...