Gå til innhold

Uførepensjon, evt anke

Anbefalte innlegg

dette er mitt nick

Jeg har akkurat fått invilget uførepensjon. Det har vært en lang kamp med sykdom, og det er en lettelse for meg at saken min er innvilget! Det jeg lurer på er om det har noe for seg å anke på uføretidspungtet? Settes alltid uføretidspungtet fra da du ble langtidssykemeldt? Problemet er at jeg var 50% ufør fra ca 2 år tidligere, men jeg bare kuttet ned på stillingen min, sykmeldte meg ikke 50% slik jeg burde ha gjort. Man tror jo ikke at man skal bli så dårlig at man ikke kommer tilbake i jobb, så derfor gjorde jeg det på denne måten, desverre.

Vil det bare føre mer stress med seg å anke på dette når jeg ikke var sykemeldt, eller burde jeg gjøre det mens jeg har sjansen? Jeg tenker selvfølgelig på evt etterbetalinger som jo ville blitt mye høyere.

Jeg er sliten nå og orker egentlig ikke mer papirarbeid, men hvis det er en sjans for etterbetaling lenger tilbake i tid så gjør jeg selvfølgelig dette.

Håper noen som vet noe om dette kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135663-uf%C3%B8repensjon-evt-anke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Har du ikke kontakt med en eller annen etat som kan hjelpe deg?

Ellers vet jeg at NHF hjelper hvis du er medlem. Bydelen her hadde et brukerkontor som hjalp til med slike ting eller kanskje sosialkontoret kan hjelpe deg.

Jeg vet ikke helt hvem som kunne hjulpet meg. Så du mener jeg kan høre med sosialkontoret om råd? Det kunne jeg jo gjort. Har ikke jobbet mer enn ca 2 år. Da måtte jeg slutte helt pga sykdom. Har siden det vært psykisk syk og ute av stand til å jobbe (er 27 år nå). Jeg skal på sosialkontoret på mandag, så jeg kan jo høre med dem. Takk for rådet ihvertfall.

Gjest uten signatur

Tror slike ting må dokumenteres. Slik er reglene bare! Elelrs kan jo folk si hva som passer best.

Det er DERFOR det er dumt å ta sykdom på egen kappe! Som du gjorde ved å slutte heltid uten å få godkjent sykemelding for den ene 50%'en.

Jeg gikk selv 'glipp av' et års sykmelding fordi jeg ikke orket å krangle med legen. Var for sliten til det. Men siden jeg jobbet i et familiefirma så fikk jeg jo ikke sparken heller. Hadde jeg hatt et 'normalt' ansettelsesforhold så hadde jeg jo MÅTTET sykmelde meg. Det hadde vært bedre for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...