Gå til innhold

webmastrene noen sleipinger :-P

Anbefalte innlegg

Gjest sign up
Skrevet

Jeg synes webmasterne er ganske sleipe og barnslige egentlig.

Som det jeg leste her i går, når en av dem begynte å bable om at den ene dagen svarer en person og gir gode råd, den andre dagen kritiserer den samme personen andre, den neste osv.Og jøye meg, så sto det at her tilfredsstiltes mange behov!!!

Når reglene er slik at det er åpent for flere nick, så synes jeg at webmaster kan holde kjeft.Og jeg mener en webmaster skal være nøytral, og ikke en aktiv doldeltager som angir(selv om det er anonymt her, alikevel...).Partisk er noen av dem også.

Enkelte webmastere ødelegger mere enn de gagner her.

Skrevet

Jeg syns det var ganske på sin plass, jeg. "Barnslig og sleipt" var en rar tolkning av webmasters reaksjon!

Gjest sign up
Skrevet

Jeg syns det var ganske på sin plass, jeg. "Barnslig og sleipt" var en rar tolkning av webmasters reaksjon!

Pøh... :x

Jeg synes hun/han bør slutte å blande seg, slike kommentarer kunne web sende til vedkommendes e-post,ikke kringkaste her!

Skrevet

Ingen grunn til å bli sur bare fordi det blir påpekt at du lider av personlighetsforstyrrelser, og at du har en tendens til å diskutere med deg selv. Det er helt klart ikke webmaster som har et problem.

Kizza1365380506
Skrevet

Enig med deg. De bør virkelig være upartiske. Det eneste de bør vurdere er når noen legger inn innlegg som virkelig går på å skade noen med skittkasting osv.

Mvh

Gjest var ikke meg!
Skrevet

Ingen grunn til å bli sur bare fordi det blir påpekt at du lider av personlighetsforstyrrelser, og at du har en tendens til å diskutere med deg selv. Det er helt klart ikke webmaster som har et problem.

Provokatøren(eller hva vedkommende kalte seg var ikke meg), sånn så du er klar over det!

Alikevel, jeg synes det var på sin plass med den kommentaren til webmaster!

Her skrives mye rart, ja!Men mennesker(nick) må ha en viss beskyttelse, sånn så de ikke risikerer å bli outet av webmaster på denne måten.

Helt vanlige personer kan f.eks gi gode tips og støtte en person som har problemer den ene dagen(ta til eksempel en tenåring som har spiseforstyrrelser eller noe).

Neste dag kan samme person kritisere andre, om det dukker opp et innlegg personen er uenig i.Er ikke det naturlig.

Og noen ganger kan det være samme person som står bak innlegget som trengte tips og innlegget som vekket irritasjon.

Derfor ble jeg forbanna over webs handlemåte, og det å skrive slikt her til alle.

Er det noe helt forferdelig så er det bare og slette, samt å sende en refs til eposten til vedkommende det gjelder.

Og vil dol ha bare ett nick pr pers, så er det bare å begrense muligheten slik at man bare kan ha ett nick.Ellers får web holde kjeft om dette nickmaset!

Gjest Moderator
Skrevet

Provokatøren(eller hva vedkommende kalte seg var ikke meg), sånn så du er klar over det!

Alikevel, jeg synes det var på sin plass med den kommentaren til webmaster!

Her skrives mye rart, ja!Men mennesker(nick) må ha en viss beskyttelse, sånn så de ikke risikerer å bli outet av webmaster på denne måten.

Helt vanlige personer kan f.eks gi gode tips og støtte en person som har problemer den ene dagen(ta til eksempel en tenåring som har spiseforstyrrelser eller noe).

Neste dag kan samme person kritisere andre, om det dukker opp et innlegg personen er uenig i.Er ikke det naturlig.

Og noen ganger kan det være samme person som står bak innlegget som trengte tips og innlegget som vekket irritasjon.

Derfor ble jeg forbanna over webs handlemåte, og det å skrive slikt her til alle.

Er det noe helt forferdelig så er det bare og slette, samt å sende en refs til eposten til vedkommende det gjelder.

Og vil dol ha bare ett nick pr pers, så er det bare å begrense muligheten slik at man bare kan ha ett nick.Ellers får web holde kjeft om dette nickmaset!

Doktoronline er først og fremst for at genuine personer skal få anledning til å føre genuine debatter. Derfor misliker vi at folk utgir seg for å være mange ulike personer ene og alene for å lage "røre" eller at man diskuterer med seg selv i tråder.

Vi har hatt en del tilfeller den senere tid hvor det er åpenbart at forfatteren primært ønsker å provosere andre, samtidig som andre brukre engasjerer seg og forsøker å hjelpe som best de kan. Dette synes vi er uheldig, og mener at det bidrar til at f.eks. foreldreforum er et mindre hyggelig og mindre konstruktivt sted å være enn det kanskje kunne ha vært.

Vi har vurdert å fjerne muligheten til å bruke mer enn ett nick pr brukernavn, men har foreløpig latt det være fordi det finnes en god del situasjoner hvor det er forståelig at man ikke ønsker å skrive under vanlig nick (f.eks. ved medisinske spørsmål). Dette forandrer ikke på vår oppfatning av at stemningen og debattene blir mer konstruktive dersom flest mulig bruker fast nick.

Når det gjelder hva webmaster skal og ikke skal blande seg inn i - så er det slik at vi stadig forsøker å bruke ulike virkemidler mht hvordan gjøre dette nettstedet mest mulig i samsvar med intensjonen bak det og for å fremme en "kultur" som bidrar til gode samtaler på nett. Derfor kommer vi også i fremtiden til å gjøre det vi anser som hensiktsmessig for å unngå at folk dikter opp historier ene og alene for å provosere/engasjere andre.

Skrevet

Doktoronline er først og fremst for at genuine personer skal få anledning til å føre genuine debatter. Derfor misliker vi at folk utgir seg for å være mange ulike personer ene og alene for å lage "røre" eller at man diskuterer med seg selv i tråder.

Vi har hatt en del tilfeller den senere tid hvor det er åpenbart at forfatteren primært ønsker å provosere andre, samtidig som andre brukre engasjerer seg og forsøker å hjelpe som best de kan. Dette synes vi er uheldig, og mener at det bidrar til at f.eks. foreldreforum er et mindre hyggelig og mindre konstruktivt sted å være enn det kanskje kunne ha vært.

Vi har vurdert å fjerne muligheten til å bruke mer enn ett nick pr brukernavn, men har foreløpig latt det være fordi det finnes en god del situasjoner hvor det er forståelig at man ikke ønsker å skrive under vanlig nick (f.eks. ved medisinske spørsmål). Dette forandrer ikke på vår oppfatning av at stemningen og debattene blir mer konstruktive dersom flest mulig bruker fast nick.

Når det gjelder hva webmaster skal og ikke skal blande seg inn i - så er det slik at vi stadig forsøker å bruke ulike virkemidler mht hvordan gjøre dette nettstedet mest mulig i samsvar med intensjonen bak det og for å fremme en "kultur" som bidrar til gode samtaler på nett. Derfor kommer vi også i fremtiden til å gjøre det vi anser som hensiktsmessig for å unngå at folk dikter opp historier ene og alene for å provosere/engasjere andre.

Ville det vært noen hjelp å f.eks luke ut muligheten til å bruke flere nick? Som du sier så vil sikkert mange være anonyme i blandt, men om det kunne vært gjordt slik at det ble undertegnet enten med fast nick eller ikke undertegnet? Da kan i alle fall ikke en person bruke 7-8 forskjellige nick, men har likevel muligheten til å være anonym ved ønske om dette.

Gjest Moderator
Skrevet

Ville det vært noen hjelp å f.eks luke ut muligheten til å bruke flere nick? Som du sier så vil sikkert mange være anonyme i blandt, men om det kunne vært gjordt slik at det ble undertegnet enten med fast nick eller ikke undertegnet? Da kan i alle fall ikke en person bruke 7-8 forskjellige nick, men har likevel muligheten til å være anonym ved ønske om dette.

Vet ikke helt om det hjelper noe med "ikke undertegnet". Problemet da blir at det ikke er mulig å se om det er en eller mange som deltar i debatten.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Løser det egentlig problemet? Jeg bare tenker litt. Hvis alle temporære nick ble like, da vet man ikke hvem man diskuterer med. Kanskje det blir tre-fire anonyme i hver tråd.

Man kan ikke lenger påkalle oppmerksomheten til en som har brukt et temporært nick heller.

Kanskje det ikke betyr noe. Jeg bruker selv uhyre sjelden temporære, føler ikke behov.

Gjest uvesentlig å nevne
Skrevet

Web...

Det er klart mange bruker forskjellige nick om det er muligheter for det, så lenge det er mulig er det også lovlig.Og, så lenge det er lovlig kan du holde dine kritiske kommentarer for deg selv.

Ønsker dol en nickbegrensning, kan de foreksempel begrense/sperre brukerne på ett nick pr fora?

Uansett så bør refsen komme i epost til personen kritikken gjelder, det er bare tull slik du driver på å rører.Det skremmer brukere vekk mer enn et litt provoserende innlegg.

Det får meg til å tenke på setningen du selv skrev: "mange bruker dol til å tilfredstille ulike behov"!

For slik du driver å snoker, sammenligner og angir på direkten, så må det være et *kremt*veldig spessielt behov du er ute etter å tilfredsstille.Bare innrøm det!

Nei, gjør jobben din på en nøytral og upartisk måte(til beste for brukerne som finansierer mye av kaka...godtgjørelsen din)

Skrevet

Jeg syns Webmaster innlegg var helt på sin plass, jeg, - jeg frydet meg faktisk over det!

Å skifte nick syns jeg er helt greit hvis man har en grunn eller gjør det i positiv hensikt, men ikke for å kverulere eller plage andre.

Så tusen takk Webmaster!

:-)

Gjest Du vet det
Skrevet

Jeg syns Webmaster innlegg var helt på sin plass, jeg, - jeg frydet meg faktisk over det!

Å skifte nick syns jeg er helt greit hvis man har en grunn eller gjør det i positiv hensikt, men ikke for å kverulere eller plage andre.

Så tusen takk Webmaster!

:-)

Hah, dette er det sikkert webmaster sjøl som har skrevet, under et annet nick.

Gjest Du vet det
Skrevet

Hah, dette er det sikkert webmaster sjøl som har skrevet, under et annet nick.

Den min var til dolianer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...