Gå til innhold

SSRIs? Når kan man starte nedtrapping?

Anbefalte innlegg

Gjest pilleguri

Mener å ha hørt at man skal være depresjonsfri så og så lenge før man starter seponeringen. Husker ikke hvor mange måneder dette er. Er det ikke også lenger dersom man har hatt flere depresjonsperioder?

Jeg er nå ganske interessert i å trappe ned, pga den mulige bivirkningen på seksualitet,

Men jeg er også redd. Litt redd for depresjon men mest for angsten og søvnparalysene.Hadde oofte søvnparalyser før, men etter at jeg starta på SSRI-preparat forsvant de. og har kommet tilbake ved opphold.

Har i denne omgang stått på SSRI i ca. ett og et halvt år. Ble ganske bra etter jeg starta på det. For det meste bare hatt kortere og grunnere depressive og gangstfulle perioder etterpå. Litt tyngre periode for ett år siden og en i høst, men ikke like ille som før jeg starta på med. Har nå vært bra siden nov. 2003.

Er det for tidlig å starte nedtrapping? Trur jeg alltid kommer til å ha noen slike perioder uansett. Eller finnes andre ting som funker mot angst o samtidig søvnparalyser?

Har du noe å anbefale?

Fortsetter under...

Gjest pilleguri

1. gangs depresjon: Etter et år.

2. gangs depresjon: Etter 2-3 år.

Senere depresjoner: Etter 5 år eller mer, Evt livslang behandling.

Takk, men hvor nedfor er en før det egentlig teller med som depresjon?

Det er vanskelig å se for seg at en skal bruke medisiner resten av livet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...