waxo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har i en god stund hatt problemer med magen ved stort inntak av hvetemel. Har vært fin i 3 uker nå, men på onsdag spiste vi pannekaker, torsdag boller og i går begynte problemene. Jeg blir oppblåst, promper, mageknip og litt løs mage, men ikke direkte diarè. Får stikkende smerter øverst i magen på høyre side. Det går greit når jeg sitter rolig, men er vondt når jeg beveger meg. Jeg har vondt i noen dager så går det over. Det kan gå dager eller uker mellom hver gang jeg har vondt, spørs hva jeg putter i munnen tror jeg da! Sånn er det hver gang jeg spiser mat med masse hvetemel, jeg vet det så godt men jeg er så glad i det. Noen som har vært borti liknende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smetana Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja! Du har kanskje cøliaki eller en gluten intoleranse? Har du fått sjekka dette? Det kan være melet eller gjæren. Ikke godt å si. Du må nok lære deg å leve uten disse tingene hvis det gir deg så store plager Eller begynne å leve på glutenfri kost en stund i samråd med lege for å se om det blir bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Ja! Du har kanskje cøliaki eller en gluten intoleranse? Har du fått sjekka dette? Det kan være melet eller gjæren. Ikke godt å si. Du må nok lære deg å leve uten disse tingene hvis det gir deg så store plager Eller begynne å leve på glutenfri kost en stund i samråd med lege for å se om det blir bedre. Takk for svaret! Har ikke sjekket dette! Det kommer og går i tide og utide, så jeg har liksom ikke kommet så langt! Kan fint spise vanlig kneip, men noe finere går dårlig! Skal prøve å holde meg unna det helt rene hvetemelet så får jeg se hvordan det går! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xenon25 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hei! Jeg har kanskje et lignende problem. Tåler ikke vanlig brødmat, bare noen timer etter å ha spist vanlig brød eller noe som inneholder hvetemel (eller kanskje også gjær) så kjenner jeg det romler i magen, og jeg begynner å føle meg oppblåst. Så går det tre dagar der jeg har plutselige magkniper helt nede i magen, vekslende avføring, for det meste diare, før det gradvis går over den tredje dagen. Har prøvd å spise gluten fritt brød og knekkebrød, og ikke spise noe som helst som inneholder hvetemel, da ser det ut for å fungere. Har sjekket meg hos lege, og hadde ikke cølliaki. Men noe er iallefall galt. Klarer ikke å gjøre noe som helst når det står på. Noen som har noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.