Gå til innhold

M.E

redus

Anbefalte innlegg

Det var kom et svar om M.E fra idrettslegen som ettersom jeg forsto også var indremedesiner.Svaret var typisk for en indremedesiner.Jeg vil gjerne rette på noe han skrev.Han anbefalte lett trening.Det kommer helt an på hvor M.E syk man er.Hvis man er så dårlig at man så vidt kommer seg gjennom dagen,for all del ikke tren!Dette er meget ugunstig!Legen skriver at man ikke skal bli passiv.Han kunne få et par dager med M.E hvor man så vidt kommer seg opp om morgenen pgr.av smerter.Hvor man nesten har lyst til å gi opp.Jeg kan også fortelle om at 7 år med kamp om uføretrygd heller ikke har vært særlig possitivt.M.E er så mye mere enn muskelverk og utmattelse,og hvis legen hadde tatt seg tid å fått tilsendt noe info.fra M.E foreningen i oslo og lest dette han nok fått en bedre forståelse for M.E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste leger kan tydligvis alt for lite om dette! Er selv 20år og ganske nær ved å få diagnosen kr.utmattelsessyndrom. Har selv funnet ut hva jeg skal gjøre å ikke gjøre. Hadde noen sagt at jeg skulle ta det helt med ro for ett år 1,5år siden mener jeg selv at jeg hadde sluppet dette!!

For to år siden i dag gikk jeg inn til en 11.plass i juniorNM i langrenn og trente 10timer iuka. Nå klarer jeg å gå 15min hver dag og ellers bare slappe av.

Den første legen jeg møtte ba meg nemlig om å trene! DET var ikke lurt...

John Gunnar Oppheim på trim.no kan en hel masse om M.E. besøk siden hans og dere kan finne en som har skjønt poenget...

Hilsen lille meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste leger kan tydligvis alt for lite om dette! Er selv 20år og ganske nær ved å få diagnosen kr.utmattelsessyndrom. Har selv funnet ut hva jeg skal gjøre å ikke gjøre. Hadde noen sagt at jeg skulle ta det helt med ro for ett år 1,5år siden mener jeg selv at jeg hadde sluppet dette!!

For to år siden i dag gikk jeg inn til en 11.plass i juniorNM i langrenn og trente 10timer iuka. Nå klarer jeg å gå 15min hver dag og ellers bare slappe av.

Den første legen jeg møtte ba meg nemlig om å trene! DET var ikke lurt...

John Gunnar Oppheim på trim.no kan en hel masse om M.E. besøk siden hans og dere kan finne en som har skjønt poenget...

Hilsen lille meg..

Hei.Jeg syntes det er kjempe leit at du har fått M.E.Jeg unner ingen denne diagnosen.Hvis legene hadde satt seg mere inn i denne diagnosen og gitt råd til de gruppene som er utsatt for å få denne lidelsen kunne kanskje flere ha unngått å få M.E.Alt jeg kan råde deg til er å ta livet med ro og få mest hvile.Ikke la trygdeetaten presse deg inn i situasjoner som gjør deg verre.Det har de gjort med meg.Lykke til.Redus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

kan jeg får spørre hva M.E er?

Hei.M.E er en lidelse også kalt kronisk utmattelsesyndrom.Man kan få dette f.eks etter en infeksjon i kroppen og at man samtidig ikke får nok hvile.Man kan bli mer eller mindre handikappet.Håper det var en grei forklaring.

redus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

kan jeg får spørre hva M.E er?

Hei.M.E er en lidelse også kalt kronisk utmattelsesyndrom.Man kan få dette f.eks etter en infeksjon i kroppen og at man samtidig ikke får nok hvile.Man kan bli mer eller mindre handikappet.Håper det var en grei forklaring.

redus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.Jeg syntes det er kjempe leit at du har fått M.E.Jeg unner ingen denne diagnosen.Hvis legene hadde satt seg mere inn i denne diagnosen og gitt råd til de gruppene som er utsatt for å få denne lidelsen kunne kanskje flere ha unngått å få M.E.Alt jeg kan råde deg til er å ta livet med ro og få mest hvile.Ikke la trygdeetaten presse deg inn i situasjoner som gjør deg verre.Det har de gjort med meg.Lykke til.Redus

Mangler noen sympt. på å få diagnosen helt enda..Ble Ferdig med vidregående i vår og tar det kun med ro dette året for å slippe at sykdommen utvikler seg videre. Det vil jeg råde andre til også.. Lykke til videre du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...