Gå til innhold

Jeg har så vondt i hodet og i nakken. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg har så vondt i hodet og nakken. Har så store spenninger. Jeg klarer ikke å slappe av i kroppen. Er så nervøs og bekymret. Nå har jeg hatt vondt i hodet/nakken i en uke sammenhengende. Fryktelig vondt. Det er akkurat som om hjertet er i nakken. Det dunker også sprer det seg over i hodet. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har aldri hatt vondt i hodet en uke sammenhengende før. Pleier å ha vondt i tre dager ca. hver tiende dag. Men nå er jeg så sliten at jeg bare tenker på døden som eneste utvei.

Nå orker jeg ikke mere. Det er grusomt å gå på jobben når jeg hver eneste dag er kvalm, hver eneste dag har hjertebank, hver eneste dag er nervøs, hver eneste dag er bekymra, hver eneste dag er redd, pluss har jeg vondt i hodet ca. 25% av dagene, og har mageknip ca. 25 % av dagene. Nå orker jeg ikke jobben mere.

Når jeg er på jobben må jeg alltid smile, men jeg har det grusomt inne i meg. Så grusomt trist at jeg bare har lyst til å forsvinne. Jeg er så redd spesielt på jobben. Også får jeg ekstra spenninger, og er ekstra redd når jeg er på jobb. Jeg er så sliten av all hjertebanken og kvalmen, og hodet mitt.

Egentlig så har jeg mest lyst til å sykemelde meg fordi jeg er helt utslitt og sliten, men jeg tør ikke å fortelle noen leger ol. hvordan jeg har det. Jeg klarer ikke å ringe til legen i telefonen. Blir livredd bare ved tanken av å prate. Nå tenker jeg bare på å død.

Jeg har mest lyst til å kappe hele hodet av? Halshugging. Da slipper jeg jo å leve. Jeg har det grusomt. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg så fryktelig trist og ulykkelig og dyp depremert og mye angst at jeg bare vil død.

Tusen takk for svar.

Fortsetter under...

Det kalles for somatisering. Angsten gir utslag i muskelspenninger og vondt. Nakke og hodet er veldig utsatt.

http://www.vipweb.no/info_somatisering.htm

Og det er det mulig å gjøre noe med. Går du til behandling?

Det høres ut som jobben bare er en belastning for deg for tiden. Skjønner at du har det vondt og er sliten.

Hvis du er redd for å snakke med legen, har du mulighet for å skrive et brev? Tror det er viktig at du prøver å forklare dette til lege eller behandler, for at de skal forstå og hjelp deg med å finne løsninger. Psykomotorisk fysioterapi kan hjelpe for eksempel.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...