crf Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg ble operert for en korsbånd og menisk skade for nesten to år siden, hvor jeg fjernet litt av mensiken og fikk laget et nytt korsbånd. Kneet fungerer så og si godt, men selvfølgelig ikke like godt som før. Jeg var en aktiv fotballspiller og elsket å stå på ski og snowboard, men har ikke kunnet gjort noe av dette etter operasjonene. Det jeg lurer på er om det er noen av dere her inne som har hatt samme operasjon, som har prøvd å stått på slalåm eller snowboard etter operasjonen? Jeg har utrolig lyst å prøve igjen, men er litt nervøs for å slå opp igjen skaden. På forhånd takk for svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 På generelt grunnlag sier en at en skal være forsiktig i inntil 1 år etter en korsbåndoperasjon, avhenger litt av hvilken type teknikk som er brukt (om det er brukt midtre del av patellar-senen som nytt korsbånd, eller om det er brukt andre sener til nytt korsbånd). De fleste forsiktighetsreglene for korsbånd gjelder de første 3-6 måneder, for kontaktidretter, aktiviteter med vridninger ol. de første 6-9 måneder. Etter 1 år skal en kunne holde på med kontaktidretter og lignende, så tror det skal gå fint å gjøre de aktivitetene som du sier. Det kan være en fordel på forhånd å trene endel balanse, hoppetrening og styrke i beina (f.eks knebøy, bakside lår) for å bedre den muskulære stabiliteten i kneet. hilsen 3.års fysiostudent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.