Gå til innhold

På nyhetene om sukkerfri kost

Gjest antinugatti

Anbefalte innlegg

Gjest antinugatti

Noen som så reportasjen i Magasinet(TV2) i helga som handlet om en skole i Danmark som hadde prøvd å kutte ut sukker helt og holdent fra kostholdet?

Jeg var så opptatt akkurat da programmet gikk at jeg ikke fikk med meg skolens navn.

Husker du hva den het, eller kjenner du til andre undersøkelser om helsegevinster ved å kutte ut sukker?

Synes dette høres meget interessant ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har stått noe om dette i et tidligere nummer av Mat & Helse. Det var en dansk skole, men jeg husker ikke navnet. Tror også det var en internatskole for litt "trøblete" ungdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Jeg skulle gjerne ha sett det programmet, men fikk det ikke med meg. Kanskje du har anledning til å gi et aldri så kort referat?

=)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antinugatti

Jeg skulle gjerne ha sett det programmet, men fikk det ikke med meg. Kanskje du har anledning til å gi et aldri så kort referat?

=)

Mvh

Denne skolen bestemte seg for å prøve å kutte ut sukker i en måned. Elevene gikk med på dette.

Forandringen kom forbløffende raskt! Urolige elever greide plutselig å følge med i timene og ble interessert i å lære, hyperaktive ble merkbart roligere, elevene fikk bedre karakterer, det ble nesten slutt på krangling og slåssing og mange ble kvitt akneproblemene sine, for å nevne noe.

Skolens ansatte var helt forbløffet over de gode resultatene, og særlig over hvor fort det gikk før de kunne merke endring hos elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antinugatti

Det har stått noe om dette i et tidligere nummer av Mat & Helse. Det var en dansk skole, men jeg husker ikke navnet. Tror også det var en internatskole for litt "trøblete" ungdommer.

Det stemmer nok. Det at det var en internatskole gjorde det mulig å kontrollere hva barna spiste. Det hadde sikkert vært vanskelig, for ikke å si umulig ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...