Gjest antinugatti Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Noen som så reportasjen i Magasinet(TV2) i helga som handlet om en skole i Danmark som hadde prøvd å kutte ut sukker helt og holdent fra kostholdet? Jeg var så opptatt akkurat da programmet gikk at jeg ikke fikk med meg skolens navn. Husker du hva den het, eller kjenner du til andre undersøkelser om helsegevinster ved å kutte ut sukker? Synes dette høres meget interessant ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det har stått noe om dette i et tidligere nummer av Mat & Helse. Det var en dansk skole, men jeg husker ikke navnet. Tror også det var en internatskole for litt "trøblete" ungdommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest twisted83 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg skulle gjerne ha sett det programmet, men fikk det ikke med meg. Kanskje du har anledning til å gi et aldri så kort referat? =) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antinugatti Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg skulle gjerne ha sett det programmet, men fikk det ikke med meg. Kanskje du har anledning til å gi et aldri så kort referat? =) Mvh Denne skolen bestemte seg for å prøve å kutte ut sukker i en måned. Elevene gikk med på dette. Forandringen kom forbløffende raskt! Urolige elever greide plutselig å følge med i timene og ble interessert i å lære, hyperaktive ble merkbart roligere, elevene fikk bedre karakterer, det ble nesten slutt på krangling og slåssing og mange ble kvitt akneproblemene sine, for å nevne noe. Skolens ansatte var helt forbløffet over de gode resultatene, og særlig over hvor fort det gikk før de kunne merke endring hos elevene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antinugatti Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det har stått noe om dette i et tidligere nummer av Mat & Helse. Det var en dansk skole, men jeg husker ikke navnet. Tror også det var en internatskole for litt "trøblete" ungdommer. Det stemmer nok. Det at det var en internatskole gjorde det mulig å kontrollere hva barna spiste. Det hadde sikkert vært vanskelig, for ikke å si umulig ellers? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har sett en lignende artikkel i Psykisk helse. http://www.psykiskhelse.no Søk på artikler på høyre side av websiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.