murenol Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Vær så snill å svar, dersom du har peiling, for det har ikke jeg. Vil gjerne gå ned noen kilo. kan det vere lurt å spise knekkebrød med 28 kalorier i stedet for brødskiver? Jeg baker hjemmebakt på en to tre, de posene jeg bruker heter Fullkornbrød. Det står noe om kalorier pr 100 gram utenpå pakken. Gjelder dette for tørr vare eller ferdig brødbakst? noen som kan hjelpe meg? Kjempetakknemlig for svar!! Andre gode tips mottas med takk!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det vet jeg ikke, forsøk å slå opp i en kaloritabell. Men grovt knekkebrød er jo veldig godt da, og mye fiber, sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trenger å gå ned... Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Brød, 100% sammalt mel, skummet melk: 219 kcal. Brød 100% sammalt mel, vann 203 kcal. Brød, grovbakst, 40% sammalt mel: 229 kcal. Utgangspunkt i 100 gram. Du burde kjøpe deg "Kalori guiden" Masse bra tips! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rug guru Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 De ferdige melblandingene til brød er gode og lettvinte men inneholder altfor mange kalorier. Til og med dansk rugbrødblanding som i utgangspunktet burde være det sunneste brødet inneholder ca 350 cal pr 100 gram. 100 cal mer enn i vanlig rugbrød. De som ikke er på diett trenger jo ikke ta hensyn til det men for en som slanker seg kan det være mye å hente dersom en vet dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøloffen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det står (som regel) oppgitt på brødposen hvor mange cal pr 100 gram. Da kan du jo bare veie skiva og regne ut selv. Ei "vanlig" skive veier vel ca 35/40 cal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Istedenfor å telle kalorier kan du kanskje begrense mengden med lyst brød og heller spise mer grovt, mørkt brød med mye fiber. Mørkt knekkebrød er et godt alternativ. Som regel er den andre ting enn brød man legger på seg av, hvis du ikke spiser veldig mye av det, da. Et variert og vanlig sunt kosthold er vel det beste på sikt, men det krever litt å snu på vanene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.