Gå til innhold

Hvordan stramme opp lårene?

Gjest Haifa :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Haifa :-)

Hei , er en jente på 30 som har litt behov for å stramme opp lårene mine. De er så slappe liksom. Har egentlig nokså sterke muskler i beina generelt,men lårene er faktisk slappe å se på. Særlig øvre del...

Jeg trener spinning en gang i uka og styrke to. Ellers er jeg ikke særlig trent og har bare holdt på i en mnd nå. Er ikke overvektig og trenger ikke slankere lår.

Tips til hvordan trene lår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Synes du burde begynne å kjøre knebøy (helst fritt, altså ikke i smithmaskin). Dette tar både på rumpe og lår. Ved å variere benstillingen din kan du "velge" hvilke muskler du vil fokusere på. I og med at knebøy tar mye på korsrygg, vil jeg anbefale å kanskje benytte benpressmaskin en gang i blant.

Du kan også kjøre benspark-trolig den beste øvelsen for å isolere quadriceps. I tillegg er lårcurl et must for å få bra hamstrings.Håper dette hjelper deg noe videre.

Husk at knebøy belaster knærne en del, så vær forsiktig!

Og fortsett med spinningen. Det gir deg bra lår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...