Hawk1365380375 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei, Fikk meg et kraftig helspark på torsdagens jiu jitsu trening (jeg er 35 år) Og fikk vel det vi kaller en kraftig lårhøne. helsparket kom på ytter siden av låret 10 cm over kneet. På torsdag kvelden var omkretsen 2 cm mer på det "skadde" låret og i dag Lørdag er det 3-4 cm større ( hele låret er hovent) Har ikke blåmerke"enda" Kan så vitt løfte på benet når jeg sitter, og har smerte med envær bevegelse, og vont når jeg sitter ligger og går. Er i utgandgpunktet fasinert av smerte og hva kroppen tåler. Er dette kun en lårhøne og vil gå over om noen dager? Kan "skaden" være større? Hva gjør jeg. Ringte min leg og han foreskrev Brexidol 20 mg. 7 tabeletter. og Hirudoid 40 gr salve, den har jeg påsmørt men jeg er skeptisk til Brexidol. Når bør jeg merke forbedring? Skal jeg bruke benet minst mulig eller prøve å bruke det mest mulig. Ser frem til deres svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 _Hawk. Sorry for sent svar, men jeg har vært "ute i verden" en tur. Du får se på svaret som et råd for neste gang. For dette er nok ikke ukjent skade for de som bedriver kampsporter. Sansynligvis har hælsparket forårsaket en skikkelig blødning i lårmuskelen. Førstehjelp i slike situasjoner er ro, nedising og kompresjon (stramt bind). Brexidol og Hiruidid salve brukes også ofte for å lette resorbsjonen (oppsugingen) av det levrete blodet. Når du kjenner at smertene avtar etter noen dgr., kan sykling på ergometersykkel på lette tråkk være bra. Noe bevegelse øker blodsirkulasjonen slik at reperasjonsprosessen raskere kommer igang. Men at det tar ett par uker før låret fungerer bra igjen, må ikke overraske deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.