Gå til innhold

Beinhinnebetennelse?????

Gjest joggemannen

Anbefalte innlegg

Gjest joggemannen

Hei!

Lurte på om jeg har beinhinne betennelse, har en sinnsyk smerte på siden av legg benet framme på foten.

det kommer som oftest når jeg jogger mye en uke, på hardt underlag.

Finne det strømper som hjelper mot dette??? Eller det å bruke tabletter mot dette??? håper på mange svar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest treningsgla'

heisann joggemannen!

Høres ut som benhinnebetennelse, ja.. Har selv vært noe plaget med dette.

Ok, her er mine råd:

For det første bør du ta det litt med ro. Kanskje redusere treningsmengden litt?! Prøv å jogge litt mindre, og dette gjelder SPESIELT på hardt underlag; asfalt, tredemøller osv. Å ta noen turer i skogen er derimot helt ypperlig.

For det andre bør du tøye framsiden leggen så mye som mulig.

For det tredje kan du prøve å teipe leggen for å minske belastningen når du løper.

For det fjerde kan du bruke antiinflammatorisk middel i form av krem/gele på aktuelt område.

For det femte. Ta en titt på skotøyet ditt...

Håper dette kan hjelpe deg litt.. Ellers kan du jo ta deg en tur til lege/fysioterapeut. Bare så jeg har sagt det: Benhinnebetennelser er ikke noe å spøke med. Det kan lett bli kronisk betennelse hvis man ikke passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

heisann joggemannen!

Høres ut som benhinnebetennelse, ja.. Har selv vært noe plaget med dette.

Ok, her er mine råd:

For det første bør du ta det litt med ro. Kanskje redusere treningsmengden litt?! Prøv å jogge litt mindre, og dette gjelder SPESIELT på hardt underlag; asfalt, tredemøller osv. Å ta noen turer i skogen er derimot helt ypperlig.

For det andre bør du tøye framsiden leggen så mye som mulig.

For det tredje kan du prøve å teipe leggen for å minske belastningen når du løper.

For det fjerde kan du bruke antiinflammatorisk middel i form av krem/gele på aktuelt område.

For det femte. Ta en titt på skotøyet ditt...

Håper dette kan hjelpe deg litt.. Ellers kan du jo ta deg en tur til lege/fysioterapeut. Bare så jeg har sagt det: Benhinnebetennelser er ikke noe å spøke med. Det kan lett bli kronisk betennelse hvis man ikke passer seg.

det er beinhinnebetennelse. det er sånn du sliter med lengelenge. jeg ville slutta å løpe jeg, gått til en hardhendt fysioterapeut jeg et par ganger i uka, så er du nok frisk etter noen uker.. kan være frustrerende å gå og slite med det dritet der, for det blir bare verre, det er viktig å tøye hele tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er beinhinnebetennelse. det er sånn du sliter med lengelenge. jeg ville slutta å løpe jeg, gått til en hardhendt fysioterapeut jeg et par ganger i uka, så er du nok frisk etter noen uker.. kan være frustrerende å gå og slite med det dritet der, for det blir bare verre, det er viktig å tøye hele tida

Det vanligste, og også enkleste å gjøre noe med, er at du har feil sko. Dersom du ikke har sko som passer til deg vil dette føre til feilbelastning når du løper. Ta en tur til Løplabbet (er i Oslo, Trondheim og Bergen i hvert fall). Her får du testet sko og videofilmet når du løper med dem, da finner dere rett sko. Hvis du ikke bor i nærheten burde du gå til en idrettslege eller lignende for å sjekke fotstillingen din! I tillegg: løp på variert underlag. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...