Gå til innhold

GNAGSÅR

fjortis1365380651

Anbefalte innlegg

fjortis1365380651

Hei.

Løper et par ganger i uken og er ikke plaget med nevnte problem. Imidlertid hver gang jeg går langrenn (som nå i helgen) skjer dette. Endelig hadde jeg fått nye Alpina støvler (turski) og tenkte; nå blir det bedre. Ellers har til tross for bruk av Compeed plaster før tur og alle mulige gode råd fått GNAGSÅR - og litt av gleden ved å gå de lange flotte turene blir redusert.

Nye skisko, men AKK OG VE. Noen svære blemmer på helen, store som tennisballer!!

Har bare lyst å hive støvlene å kjøpe enda noen nye til ferie på fjellet i uke 13. Er det støvlene som blir høye fordi de er stiv/høye eller HVA KAN JEG GJØRE I FORKANT FOR Å HINDRE AT DETTE SKJER - som sagt har prøvd med compeed på, nylonstrømper under ullsokken +++

Hvis noen har noen tips til produkter så er jeg veeeldig takknemlig.

En som liker å gå på ski men som ikke trives med å alltid ligge bakerst med store blemmer...

Har forøvrig hørt at når man først har hatt gnagsår, så er man disponert for dette og må regne med at det er lett å komme igjen, stemmer det??? Det er jo stort sett bare når jeg går i skisko!!......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-fjortis

Huff, dette var ille. Men først noen ord om støvler, skigåing og gnagsår. Du har jo allerede kjøpt nye støvler, men likevel. Prøv de ordentlig ut i butikken. Snør de på og kjenn at de ikke presser noen steder. De bør helst være et halv nr. større enn det du tror er riktig. Det ideelle er å prøve de med en tynn bomullsokk innerst og en ullsokk (best 85% ull og resten kunstfiber).

Tross at alt gjøres riktig, er det likevel noen som lett får disse plagsomme gnagsårene. Enten det er mosjonister eller verdensmestre, har jeg forebyggende brukt idrettstape. Plasser brett med tape på de områdene som er sårbare. Ikke legg gaze eller annet under. For at tapen skal sitte godt, bruker jeg noen ganger først litt håndballklister som lim under. Lykke til, dette pleier å gå bra! Ps.: som du sikkert forstår, gjøres dette på huden FØR gnagsåret er der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...