Gå til innhold

svetteproblem


sommerbarn

Anbefalte innlegg

Jeg lider av hva jeg vil kalle et svetteproblem. Det begynte for to år siden at jeg plutselig begynte å svette mye, spesielt under armene. IKKE gøy!Jeg har lest endel om det på disse sidene, og et sted står det at man kan ta en operasjon og kutte nerver, et annet sted står det at det ikke gjøres for armhuler. Hva kan jeg gjøre da? JEg har prøvd stop 24 uten effekt. Finnes det andre operasjoner, hva er ventetid og hva koster det?

JEg er heller ikke sikker på hvor jeg skal henvende meg? Håper hvertfall det finnes en løsning, for dette går ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til sommerbarn vedr. svetteproblem.

Hva er det som ikke går mer? Er det du eller andre som blir plaget? Utålmodighet, irritajon og evt. nedsatt selvtillitt som følge av svetting vil øke svettingen i visse situasjoner. Vond lukt bør effektivt hindres ved gode deodoranter. Vide klesplagg som fuktighet ikke synes på kan gjøre problemet usynlig.

En hudlege vil kunne gi mer informasjon i ditt tilfelle, kun ekstreme tilfeller hjelpes med operasjon, det gjøres ikke i Norge foreløpig, og det er kostbart.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerbarn vedr. svetteproblem.

Hva er det som ikke går mer? Er det du eller andre som blir plaget? Utålmodighet, irritajon og evt. nedsatt selvtillitt som følge av svetting vil øke svettingen i visse situasjoner. Vond lukt bør effektivt hindres ved gode deodoranter. Vide klesplagg som fuktighet ikke synes på kan gjøre problemet usynlig.

En hudlege vil kunne gi mer informasjon i ditt tilfelle, kun ekstreme tilfeller hjelpes med operasjon, det gjøres ikke i Norge foreløpig, og det er kostbart.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Prøv Yerka. Fåes kjøpt på eks. Vita eller apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommerbarn vedr. svetteproblem.

Hva er det som ikke går mer? Er det du eller andre som blir plaget? Utålmodighet, irritajon og evt. nedsatt selvtillitt som følge av svetting vil øke svettingen i visse situasjoner. Vond lukt bør effektivt hindres ved gode deodoranter. Vide klesplagg som fuktighet ikke synes på kan gjøre problemet usynlig.

En hudlege vil kunne gi mer informasjon i ditt tilfelle, kun ekstreme tilfeller hjelpes med operasjon, det gjøres ikke i Norge foreløpig, og det er kostbart.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Tusentakk for svar!

Det er selfølgelig jeg som blir plaget her.(ikke andre) Jeg trives ikke i svære t-skjorter, og vil heller ikke gjemme meg bort i det, fordi kroppen min har "klikket". Jeg er ikke den nervøse typen, så svettingen min er ikke situasjonsbestemt. Den bare er der, og gjør meg i dårlig humør. Det er ikke det at jeg lukter spes. vondt, det er bare svetteflekkene som virkelig plager meg. Jeg var hos lege for et år siden, og det ble tatt prøver av stoffskiftet mitt, som det ikke var noe i veien med. Derfor, etter å ha lest endel om det på disse sidene, tror jeg kanskje det er svettehyperhidrose jeg lider av??

Jeg trodde dessuten at det var mulig å operere i Norge? Jeg mener å ha lest det flere steder. OG om det koster får jeg heller spare, for uansett sum er det verdt det hvis denne plagen kan forsvinne.Å ha dette over meg resten av livet(jeg er jente på 21), er en skremmende tanke. Jeg skal til lege for andre gang snart, men tenkte det var greit med flere legers synspunkt og mulige løsninger. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Tusentakk for svar!

Det er selfølgelig jeg som blir plaget her.(ikke andre) Jeg trives ikke i svære t-skjorter, og vil heller ikke gjemme meg bort i det, fordi kroppen min har "klikket". Jeg er ikke den nervøse typen, så svettingen min er ikke situasjonsbestemt. Den bare er der, og gjør meg i dårlig humør. Det er ikke det at jeg lukter spes. vondt, det er bare svetteflekkene som virkelig plager meg. Jeg var hos lege for et år siden, og det ble tatt prøver av stoffskiftet mitt, som det ikke var noe i veien med. Derfor, etter å ha lest endel om det på disse sidene, tror jeg kanskje det er svettehyperhidrose jeg lider av??

Jeg trodde dessuten at det var mulig å operere i Norge? Jeg mener å ha lest det flere steder. OG om det koster får jeg heller spare, for uansett sum er det verdt det hvis denne plagen kan forsvinne.Å ha dette over meg resten av livet(jeg er jente på 21), er en skremmende tanke. Jeg skal til lege for andre gang snart, men tenkte det var greit med flere legers synspunkt og mulige løsninger. Takk for svar.

Til sommerbarn vedr. svetting.

Enkelte private klinikker har visst tilbud om svette-operasjoner i Norge nå. Resultatene er usikre med tanke på effekt. Dersom dette er et stort problem for deg ville hjeg i første omgang bedt om å bli henvist for samtale hos en hudlege som er oppdatert på området.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...