guran1365380651 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har fått diagnosen otosklerose, og er anbefalt operasjon. Kan du si noe om komplikasjoner ved denne operasjonen, og hyppighet? Jeg har som følge av dette fått øresus spesielt på venstre øre, hvor hørselsnedsettelsen er værst(ca 50 %redusert). Er det noen fare for at det indre øret kan skades av tinitus, og ev. etter ca hvor lang tid skjer dette, Det indre øret er vel ganske ømfintlig? Kan øresus over tid medføre varig nedsatt hørsel selv etter en stapedektomi, eller er det stor sannsynlighet at hørselen blir bra igjen. Dette har kommet gradvis, men jeg merket det først når jeg gikk gravid med minstemann på ett og et halvt år. Det er lang ventetid på disse operasjonene så jeg er spent på om det kan være skadelig å gå med over tid. Man blir vel døv etter en tid, men dreier det seg om lang tid. Hvis ikke du kan svare, har du noe tips til hvor jeg kan hente info? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Dette synes jeg du bør snakke med ØNH-legen om. Den legen som har undersøkt deg og kjenner nettopp ditt tilfelle, bør være den rette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.