Gå til innhold

otosklerose

guran1365380651

Anbefalte innlegg

guran1365380651

Jeg har fått diagnosen otosklerose, og er anbefalt operasjon. Kan du si noe om komplikasjoner ved denne operasjonen, og hyppighet?

Jeg har som følge av dette fått øresus spesielt på venstre øre, hvor hørselsnedsettelsen er værst(ca 50 %redusert). Er det noen fare for at det indre øret kan skades av tinitus, og ev. etter ca hvor lang tid skjer dette, Det indre øret er vel ganske ømfintlig? Kan øresus over tid medføre varig nedsatt hørsel selv etter en stapedektomi, eller er det stor sannsynlighet at hørselen blir bra igjen. Dette har kommet gradvis, men jeg merket det først når jeg gikk gravid med minstemann på ett og et halvt år. Det er lang ventetid på disse operasjonene så jeg er spent på om det kan være skadelig å gå med over tid. Man blir vel døv etter en tid, men dreier det seg om lang tid. Hvis ikke du kan svare, har du noe tips til hvor jeg kan hente info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette synes jeg du bør snakke med ØNH-legen om. Den legen som har undersøkt deg og kjenner nettopp ditt tilfelle, bør være den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...