Gå til innhold

Effektiv Fettforbrenning

Feit_20

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 20 år, som er kraftig overvektig. Jeg er 188 høy og veier 117kg. De siste 17 kg har jeg lagt på meg det siste halve året, etter at jeg var ferdig i militæret, og fikk en kontorjobb. Jeg har alltid vært litt overvektig, men det er bare i det siste at det har blitt et problem. Jeg har i den siste havannen måneden trenet seks ganger i uken (2-3 utholdenhet, og 3-4 styrke) Jeg har kombinert dette med en fettfattig diett, allikavel så har jeg bare mistet 0,5 kg. Nå har jeg sikkert lagt på meg litt muskler, og dette har jeg selvfølgelig ingenting i mot. Det jeg lurer på er om det finnes en metode utholdenhetstrening som er mer gunstig en de andre, når det kommer til fettforbrening. Er det f.eks bedre med en jevn økt med samme motstandgrad, eller er interval å foretrekke. Eller er det et fett?

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres bra ut slik du gjør...

Men spiser du nok proteiner?(fordøyes saktere så man blir mindre sulten, dessuten bygger de muskler)

Man trenger LITT fett, men da helst sunt fett (fisk)

"Nyeste" innen fettforbrenning er intervalltrening med oppvarming(4 min) så full guffe i 20 sek, pause 10 sek, full guffe 20 - repeter 8 ganger.. Slitsomt, men visst nok effektivt..

Jeg har ikke prøvd for jeg er ikke nok trent til å holde på slik... (elendig kondis)

MEN: I bunn og grunn handler vekt tap om å BRUKE mer kalorier enn man får i seg.. Hvordan dette skjer, er vel for så vidt opp til deg..

Har du forøvrig vært hos lege? Det KAN jo være at du har en eller annen hormonforstyrrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres bra ut slik du gjør...

Men spiser du nok proteiner?(fordøyes saktere så man blir mindre sulten, dessuten bygger de muskler)

Man trenger LITT fett, men da helst sunt fett (fisk)

"Nyeste" innen fettforbrenning er intervalltrening med oppvarming(4 min) så full guffe i 20 sek, pause 10 sek, full guffe 20 - repeter 8 ganger.. Slitsomt, men visst nok effektivt..

Jeg har ikke prøvd for jeg er ikke nok trent til å holde på slik... (elendig kondis)

MEN: I bunn og grunn handler vekt tap om å BRUKE mer kalorier enn man får i seg.. Hvordan dette skjer, er vel for så vidt opp til deg..

Har du forøvrig vært hos lege? Det KAN jo være at du har en eller annen hormonforstyrrelse..

Tviler på at jeg har noe hormonforstyrrelse. Jeg er bare håpløst glad i mat, da helst den ''usunne'', med mest mulig fett/sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Du trener bra! Det er ganske viktig å tenke på varigheten av utholdenhetsøktene hvis du vil forbrenne fett. Bør gå over 45 min. Varier med intervaller og langkjøring du. Må passe på at det ikke blir ensidig, både pga motivasjon og skadeproblematikk! Husk å spis ofte og lite da, for å holde blodsukkeret på et jevnt nivå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...