Gjest raisin Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Jeg skal begynne og trene styrke tre ganger i uken. Er det slik at man skal spise karbohydrater før trening og så proteiner etter. Er det ikke slik at pasta med tunfisk er bra til etter trening? Er det noen andre som har noen gode råd og komme med? Har også hørt at man ikke bør slanke seg og trene styrke samtidig. Hvor mange kcal bør man få i seg da? veier noen og femti kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Karbohydrater og proteiner både før og etter trening. Men karbohydratene umiddelbart etter trening skal ha høy GI. Som bananer, rosiner, druesukker osv. Slanke seg og trene styrke er vanlig. Prøv deg frem med kaloriene. Spis som du gjør nå + - 500 kcal, og se forskjellen etter ei periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Rett ETTER trening skal man fylle opp enrgilagrene i kroppen (glykose) For eksempel en sportsdrikk, 2 bananer e.l. (ca 100 gram karbo anbefales) Hvis du driver styrketrening, anbefaler jeg en proteinshake (40-50 gram protein) ca 30-60 min etter dette igjen. Et solid måltid bestående av både karbohydrater (langsomme, lav GI) og proteiner bør spises ca 75-90 min etter dette igjen. FØR trening anbefales langsomme karbohydrater, IKKE raske!! (selvfølgelig heller en sjokolade eller bana, hvis man ikke har spist følgende mat med LAV GI.) Nevnte, anbefalte mat F.eks ris, pasta osv, rundt 90 min før treningen. (+gjerne også protein i maten) Jeg anbefaler iform.no eller treningsforum.no hvis du lurer på noe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest raisin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 takk for hjelpen begge to! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Karbohydrater og proteiner både før og etter trening. Men karbohydratene umiddelbart etter trening skal ha høy GI. Som bananer, rosiner, druesukker osv. Slanke seg og trene styrke er vanlig. Prøv deg frem med kaloriene. Spis som du gjør nå + - 500 kcal, og se forskjellen etter ei periode. Ja, men IKKE karbos RETT før trening, en drøy time er det beste! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ja, men IKKE karbos RETT før trening, en drøy time er det beste! Ja, og jeg skrev ikke RETT før trening, Jake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ja, og jeg skrev ikke RETT før trening, Jake. Neida, jeg mente ikke det heller. var bare litt usikker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.