double Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg trener tre dager i uka, to dager styrke og en dag kondisjon. De resterende dagene er jeg ute og går 1-2 timer. Opplegget nå er tre sett med 10 repitisjoner og det har gått bra så langt. Jeg øker stadig på vektene og liker å ta godt i og blir skikkelig sliten og svett, men 10 repitisjoner blir nå litt for mye. Det jeg lurer på er om det er greit å holde på de tre settene, men redusere repetisjonene til åtte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Ikke noe problem å redusere antall repetisjoner til 8. Det sies, av de som skal ha greie på dette, at det optimale antall repetisjoner for å bygge muskelmasse er mellom 6 og 10. ".........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Ikke noe problem å redusere antall repetisjoner til 8. Det sies, av de som skal ha greie på dette, at det optimale antall repetisjoner for å bygge muskelmasse er mellom 6 og 10. ".........................." Okey og takk for svar. Da går jeg ned til 8 repitisjoner, så jeg klarer tyngre vekter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Okey og takk for svar. Da går jeg ned til 8 repitisjoner, så jeg klarer tyngre vekter Helt sant Prozac, 6-8 er den vanlige formelen for å bygge styrke og masse. Men varier også med 12-15 reps. av og til, og varier mellom korte (45-60 sek.pauser) og lange (60-120 sek.) pauser. Variasjon er avgjørende!! Anbefaler iform.no og treningsforum.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Helt sant Prozac, 6-8 er den vanlige formelen for å bygge styrke og masse. Men varier også med 12-15 reps. av og til, og varier mellom korte (45-60 sek.pauser) og lange (60-120 sek.) pauser. Variasjon er avgjørende!! Anbefaler iform.no og treningsforum.no De sier vel at basisøvelser med 6-10 repetisjoner er best for å bygge masse. Så kan man legge til isolasjonsøvelser med flere reps. får å tone musklene. "......................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 De sier vel at basisøvelser med 6-10 repetisjoner er best for å bygge masse. Så kan man legge til isolasjonsøvelser med flere reps. får å tone musklene. "......................." Tror man har mer igjen for å kjøre hardt på alt og ligge unna spess øvelser og repetisjoner for å "tone". Muskler kan bare bygge seg opp på en måte. Så for å å endre utseende på noen annen måte må man deffe. Å kjøre anderledes øvelser/reps for variasjonens skyld er greit nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Tror man har mer igjen for å kjøre hardt på alt og ligge unna spess øvelser og repetisjoner for å "tone". Muskler kan bare bygge seg opp på en måte. Så for å å endre utseende på noen annen måte må man deffe. Å kjøre anderledes øvelser/reps for variasjonens skyld er greit nok. Ikke helt riktig. Muskelens vekst, utvikling og utseende er riktignok bestemt av genene, og man kan ikke "skulpturere" dem. Men ved å kjøre isolasjonsøvelser vil man tone musklene på den måten at de små muskelgruppene vil bli tydeligere. Ganske essensiellt kroppsbygger-stoff, egentlig. Men ja - basisøvelser er de viktigste, og man klarer seg lenge med dem. ".........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Ikke helt riktig. Muskelens vekst, utvikling og utseende er riktignok bestemt av genene, og man kan ikke "skulpturere" dem. Men ved å kjøre isolasjonsøvelser vil man tone musklene på den måten at de små muskelgruppene vil bli tydeligere. Ganske essensiellt kroppsbygger-stoff, egentlig. Men ja - basisøvelser er de viktigste, og man klarer seg lenge med dem. ".........................." Med å "tone" muskler mener jeg å "skulptuere" muskler som å lage peak på biceps osv. Noe som ikke kan gjøres noe bedre med "peakøvelser" enn andre. Isolasjonsøvelser for å utvikle musklergrupper på vanlig måte er så klart rikig å ha med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.