Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke dialekter liker dere best? Er det noen dialekter dere ikke klarer?

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

21

• cecily

14

• KaVa

9

• Dorthe

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Trøndersk synes jeg er en kjempefin dialekt.

Fra Stavanger er helt forferdelig. Grusomt

Skrevet

Mange fine.

Liker IKKE bergensdialekt, sørlandsdialekt og møredialekter.

Skrevet

Jeg synes de fleste nordnorske dialekter er pene.

Kvinner fra Stavanger-området får veldig lett en kvekkende og skjærende måte å snakke på som jeg har litt problemer med både å like og å forstå.

Menn fra Bergen snakker sexy. Romsdal er også OK.

Skrevet

Mange fine.

Liker IKKE bergensdialekt, sørlandsdialekt og møredialekter.

Hva liker du?

Skrevet

Misliker Oslo/Østlandsdialekt.

Hva liker du? Hvorfor liker du ikke østlandsdialekt? Blir det for "pen"?

Skrevet

Hva liker du?

Liker best dialekter fra Vestfold, Østfold og Buskerud. Dessuten trønderdialekter fra området rundt Trondheim. Mange fine dialekter også i Telemark.

Nordnorske dialekter er sånn midt på treet. :-)

Skrevet

Jeg synes også trøndere er sjarmerende. Mennesker fra Oslo blir litt stressende for meg rent språkmessig. Bergensere er helt forferdelige og Stavangerfolk er morsomme (selv om jeg sliter med å ta den dialekten seriøst).

Skrevet

Østlandsdialekter blir ofte så "falske" for min del. Blærum er vel det verste eksempelet jeg kan komme med.

Skrevet

Kvinner fra Stavanger-området får veldig lett en kvekkende og skjærende måte å snakke på som jeg har litt problemer med både å like og å forstå.

jeg kvekker _ikke_!!!!! :-\

Skrevet

Ja, det er nok noe i det at det blir for "pent". Det er også for vanlig på en måte.

Liker vestlandsdialekter, nordlandsdialekter (ikke for langt nord). Har litt mer liv og "farge" i seg.

Skrevet

Skjønner det med kvekkingen!! Traff ei kvekkende for ikke så lenge siden! Det kvakk og skar liksom. Men det komme vel litt an på stemmeleie?

Skrevet

Liker best dialekter fra Vestfold, Østfold og Buskerud. Dessuten trønderdialekter fra området rundt Trondheim. Mange fine dialekter også i Telemark.

Nordnorske dialekter er sånn midt på treet. :-)

Var ikke han fra Robinson fra telemark? Sjønn dialekt!

Skrevet

jeg kvekker _ikke_!!!!! :-\

Ikke jeg heller. :)

Men noen gjør det, så jeg skjønner at det ble beskrevet sånn. Er fra stavanger selv, men hører at det er lett at kvinner som snakker stavangerdialekt høres kvekkende ut. Det er ikke fint.

Men ikke alle gjør det. :) Det kommer nok an på hvilken "type" av stavangerdialekten en har.

Gjest håndavtrykk eller ??
Skrevet

Var ikke han fra Robinson fra telemark? Sjønn dialekt!

Ronny ...... ? Han hadde jo en ordinær østlands-dialekt da .... snakket ikke "sin" dialekt iallefall ....... Telemarks-dialekten er nok MYE MYE mer enn det ja

Skrevet

Jeg liker sørlandsdialekt. Det får meg til å tenke på sol og sommer :o)

Skrevet

Skjønner det med kvekkingen!! Traff ei kvekkende for ikke så lenge siden! Det kvakk og skar liksom. Men det komme vel litt an på stemmeleie?

Ja, det kommer nok litt an på stemmeleiet. Siri Kalvig kvekker.

Skrevet

Synes dialektene i Stavanger og omegn er grusomme, - så slitsomt.

Liker nok Sørlandsdialektene best!

Skrevet

Ikke jeg heller. :)

Men noen gjør det, så jeg skjønner at det ble beskrevet sånn. Er fra stavanger selv, men hører at det er lett at kvinner som snakker stavangerdialekt høres kvekkende ut. Det er ikke fint.

Men ikke alle gjør det. :) Det kommer nok an på hvilken "type" av stavangerdialekten en har.

da har vi en av de pene, da c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...