avtrykk Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Hvilke dialekter liker dere best? Er det noen dialekter dere ikke klarer? 0 Siter
Gjest oslo66 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Trøndersk synes jeg er en kjempefin dialekt. Fra Stavanger er helt forferdelig. Grusomt 0 Siter
Gjest halina Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Mange fine. Liker IKKE bergensdialekt, sørlandsdialekt og møredialekter. 0 Siter
Babette Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg synes de fleste nordnorske dialekter er pene. Kvinner fra Stavanger-området får veldig lett en kvekkende og skjærende måte å snakke på som jeg har litt problemer med både å like og å forstå. Menn fra Bergen snakker sexy. Romsdal er også OK. 0 Siter
avtrykk Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Mange fine. Liker IKKE bergensdialekt, sørlandsdialekt og møredialekter. Hva liker du? 0 Siter
avtrykk Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Misliker Oslo/Østlandsdialekt. Hva liker du? Hvorfor liker du ikke østlandsdialekt? Blir det for "pen"? 0 Siter
Gjest halina Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Hva liker du? Liker best dialekter fra Vestfold, Østfold og Buskerud. Dessuten trønderdialekter fra området rundt Trondheim. Mange fine dialekter også i Telemark. Nordnorske dialekter er sånn midt på treet. :-) 0 Siter
Gjest Lonkil Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg synes også trøndere er sjarmerende. Mennesker fra Oslo blir litt stressende for meg rent språkmessig. Bergensere er helt forferdelige og Stavangerfolk er morsomme (selv om jeg sliter med å ta den dialekten seriøst). 0 Siter
Gjest Lonkil Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Hva liker du? Hvorfor liker du ikke østlandsdialekt? Blir det for "pen"? Østlandsdialekter blir ofte så "falske" for min del. Blærum er vel det verste eksempelet jeg kan komme med. 0 Siter
cecily Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg synes de fleste nordnorske dialekter er pene. Kvinner fra Stavanger-området får veldig lett en kvekkende og skjærende måte å snakke på som jeg har litt problemer med både å like og å forstå. Menn fra Bergen snakker sexy. Romsdal er også OK. jeg kvekker _ikke_!!!!! :-\ 0 Siter
25-30 år Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Hva liker du? Hvorfor liker du ikke østlandsdialekt? Blir det for "pen"? Ja, det er nok noe i det at det blir for "pent". Det er også for vanlig på en måte. Liker vestlandsdialekter, nordlandsdialekter (ikke for langt nord). Har litt mer liv og "farge" i seg. 0 Siter
avtrykk Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Jeg synes de fleste nordnorske dialekter er pene. Kvinner fra Stavanger-området får veldig lett en kvekkende og skjærende måte å snakke på som jeg har litt problemer med både å like og å forstå. Menn fra Bergen snakker sexy. Romsdal er også OK. Skjønner det med kvekkingen!! Traff ei kvekkende for ikke så lenge siden! Det kvakk og skar liksom. Men det komme vel litt an på stemmeleie? 0 Siter
avtrykk Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Liker best dialekter fra Vestfold, Østfold og Buskerud. Dessuten trønderdialekter fra området rundt Trondheim. Mange fine dialekter også i Telemark. Nordnorske dialekter er sånn midt på treet. :-) Var ikke han fra Robinson fra telemark? Sjønn dialekt! 0 Siter
amber sun Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 jeg kvekker _ikke_!!!!! :-\ Ikke jeg heller. Men noen gjør det, så jeg skjønner at det ble beskrevet sånn. Er fra stavanger selv, men hører at det er lett at kvinner som snakker stavangerdialekt høres kvekkende ut. Det er ikke fint. Men ikke alle gjør det. Det kommer nok an på hvilken "type" av stavangerdialekten en har. 0 Siter
Gjest håndavtrykk eller ?? Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Var ikke han fra Robinson fra telemark? Sjønn dialekt! Ronny ...... ? Han hadde jo en ordinær østlands-dialekt da .... snakket ikke "sin" dialekt iallefall ....... Telemarks-dialekten er nok MYE MYE mer enn det ja 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg liker sørlandsdialekt. Det får meg til å tenke på sol og sommer ) 0 Siter
Babette Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Skjønner det med kvekkingen!! Traff ei kvekkende for ikke så lenge siden! Det kvakk og skar liksom. Men det komme vel litt an på stemmeleie? Ja, det kommer nok litt an på stemmeleiet. Siri Kalvig kvekker. 0 Siter
Gjest zarka Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Synes dialektene i Stavanger og omegn er grusomme, - så slitsomt. Liker nok Sørlandsdialektene best! 0 Siter
cecily Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Ikke jeg heller. Men noen gjør det, så jeg skjønner at det ble beskrevet sånn. Er fra stavanger selv, men hører at det er lett at kvinner som snakker stavangerdialekt høres kvekkende ut. Det er ikke fint. Men ikke alle gjør det. Det kommer nok an på hvilken "type" av stavangerdialekten en har. da har vi en av de pene, da c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.