Gå til innhold

kan det påvirke maten?

Gjest pepsi max og colalight

Anbefalte innlegg

Kan å drikke mye pepsimax etter maten påvirke næringsinnholdet?

Følger en slags kostliste(har anoreksia) som jeg har fulgt lenge. Jeg drikker mye pepsimax, men valgte for et ei uke siden å kutte litt ned på drikkinga på kvelden, og ietterkant gikk jeg opp 800 gram. For meg er det MYE som er vant til at den skulle være stabil på denne kostlisten. Kan dette ha noen sammenheng?

Klarer ikke følge kostlista når det skjer.

Så hvis dette har en sammenheng blir jeg å forstette med å drikke pepsi max også på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luddien

Du trenger ikke bekymre deg, det er nok det at koffeinet i pepsi maxen er vanndrivende, og de 800 grammene er rent vann. Gjør det noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimax og colalight

Du trenger ikke bekymre deg, det er nok det at koffeinet i pepsi maxen er vanndrivende, og de 800 grammene er rent vann. Gjør det noe da?

Ja,det gjør det.

SKulle ønske det ikke gjorde det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Du vet jo at du har et problem med spisingen - så da vet du jo også at det er litt "sykt" å bli så stresset over 800 gram? Så lite kan jo være kun væske, og er ikke noe å stresse med.

Håper at du får hjelp til spiseforstyrrelsen din.

Lett-brus kan ha en innvirkning på deg. Kunstig søtningsstoff som aserpatam forstyrrer insulinbalansen i kroppen, fordi det lurer kroppen til å tro at den har fått tilførsel av sukker. Derfor starter den produksjon av insulin for å håndtere sukkeret - uten at det er noe sukker der.

Dette kan faktisk gjøre deg MER sulten og søthungrig.

Så jeg syntes at du burde venne deg av med lett-brus, og begynne å drikke vann i stedet. Dette vil også være en fordel i forhold til tennene dine.

Kullsyren i brusen skader emaljen på tennene dine, og kan gi deg store problemer!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo at du har et problem med spisingen - så da vet du jo også at det er litt "sykt" å bli så stresset over 800 gram? Så lite kan jo være kun væske, og er ikke noe å stresse med.

Håper at du får hjelp til spiseforstyrrelsen din.

Lett-brus kan ha en innvirkning på deg. Kunstig søtningsstoff som aserpatam forstyrrer insulinbalansen i kroppen, fordi det lurer kroppen til å tro at den har fått tilførsel av sukker. Derfor starter den produksjon av insulin for å håndtere sukkeret - uten at det er noe sukker der.

Dette kan faktisk gjøre deg MER sulten og søthungrig.

Så jeg syntes at du burde venne deg av med lett-brus, og begynne å drikke vann i stedet. Dette vil også være en fordel i forhold til tennene dine.

Kullsyren i brusen skader emaljen på tennene dine, og kan gi deg store problemer!

Lykke til

Jeg vet alt det der. MEN kan det påvirke maten?

Klarer ikke drikke vann. Føler at pepsi max er mer trygt fordi det er litt koffein i det og det er vanndrivende. Vann fyller magen så mye. Jeg blir IKKE sulten av pepsi max..Er ikke i "kontakt" med kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg vet alt det der. MEN kan det påvirke maten?

Klarer ikke drikke vann. Føler at pepsi max er mer trygt fordi det er litt koffein i det og det er vanndrivende. Vann fyller magen så mye. Jeg blir IKKE sulten av pepsi max..Er ikke i "kontakt" med kroppen min.

Nei, jeg forstår jo at du ikke er i kontakt med kroppen din - og det er utrolig leit.

Jeg tror ikke at stoffene i Pepsi Max kan påvirke maten i det hele tatt.

Alt dette er kun et uttrykk for din sf. Desverre.

Søk hjelp, kjære deg - for du er verdt så mye mer enn å bruke livet ditt på regne kalorier og kontrollere vekten og maten.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nei,det har ikke påvirking på maten

Å være engstelig bare for å ha gått opp 800g er rett og slett sykelig, og ikke en "frisk" tanke!

Du bør heller oppsøke hjelp, og ikke fokusere så mye på telling av kalorier for da blir man jo mye lettere "gal" i hodet

Mitt råd til deg er å ta det opp med ernæringsfysiologen som du har skrevet kostliste sammen med eller snakke med en psykolog

Dessuten er det ikke derfor man har kostliste for at man skal få i seg viktige næringer og legge gradvis på seg når man er undervektig...

Har ikke noen tro på at pepsi max og cola light har noen innvirkning på maten i det hele tatt.. Det er bare rett og slett tull.

For det andre så veier man forskjellige når man veier seg på forskjellige tider om dagen... Som regel veier man mer om kvelden enn det man gjør om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimax og colalight

Å være engstelig bare for å ha gått opp 800g er rett og slett sykelig, og ikke en "frisk" tanke!

Du bør heller oppsøke hjelp, og ikke fokusere så mye på telling av kalorier for da blir man jo mye lettere "gal" i hodet

Mitt råd til deg er å ta det opp med ernæringsfysiologen som du har skrevet kostliste sammen med eller snakke med en psykolog

Dessuten er det ikke derfor man har kostliste for at man skal få i seg viktige næringer og legge gradvis på seg når man er undervektig...

Har ikke noen tro på at pepsi max og cola light har noen innvirkning på maten i det hele tatt.. Det er bare rett og slett tull.

For det andre så veier man forskjellige når man veier seg på forskjellige tider om dagen... Som regel veier man mer om kvelden enn det man gjør om morgenen!

"Vet" det er sykt, men det var nå ikke det jeg lurte på.

Jeg går til behandling, gjort det i mange år. Kostlisten er noe jeg følger for å unngå flere innleggelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ja,det gjør det.

SKulle ønske det ikke gjorde det da..

skjønner hvordan du har det, har det akkurat slik selv.

drikker mye pepsi max og cola light, vann er på en måte ekkelt. håper på at koffeinen påvirker forbrenninga, og at det kanskje er med å bryte ned næringsstoffene i det jeg spiser.

drikker mye kaffe også da...

*sukk*

skjønner hvordan det er

er innlagt (ikke bare pga sf), og må følge kostliste for ikke å miste plassen min her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsi max og cola light

skjønner hvordan du har det, har det akkurat slik selv.

drikker mye pepsi max og cola light, vann er på en måte ekkelt. håper på at koffeinen påvirker forbrenninga, og at det kanskje er med å bryte ned næringsstoffene i det jeg spiser.

drikker mye kaffe også da...

*sukk*

skjønner hvordan det er

er innlagt (ikke bare pga sf), og må følge kostliste for ikke å miste plassen min her :(

Godt å vite jeg ikke er alene om det. Selv om jeg aller helst skulle ønske du slapp dette stresset ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Ta det opp med din ernæringsfysiolog..

Det har nok heller med at du har spist lite mat i forhold til det du

skal over i lengre tid...

Da kan forbreninngen synke..

Har nok ikke noe med drikking av cola light og pepsi max å gjøre...

Hvis ikke du har erstattet maten og sulthetsfølesen med å drikke mye brus for å dempe det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...