Gå til innhold

Brudd halebein

Safarinne

Anbefalte innlegg

Hei

Eg sto på snowboard fredag 13. februar. Eg datt rett på rumpa mi og som du skjønner gjekk ikkje det så bra! Eg var til legen dagen etter, han kjente litt på halebein og skriv i papierene at eg hadde brudd på halebein, han sa at det ville ta ei veke og det ville være bra! Eg tok ikkje rønken, så eg veit vel egentlig ikkje om det er breudd eller brist eller.. Men no er det gått 12 dager og eg klarer endå ikkje å sitte, vondt å bøye meg. Eg kjenner det heile tida, men eg klare å gå bra. Eg kjenner et press heile tida, og det føles som det er ein stor klump eller noko, vanskelig å forklare. Eg skal på jobb igjen på fredag natt, bør eg gå? Kor mykje bør eg presse meg når det e vondt? Bør eg undersøke meir eller tar det lenger tid enn legen sa til meg? Håper du kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Safarina.

Slik som du beskriver dette, er nok legens diagnose svært så sansynlig, nemlig et brudd i halebeinet. Slike fall fører som oftest til forstuvninger, men selv dette kan ta mange uker før smertene gir seg. Men enten det er brudd eller forstuvning kan man som oftest leve et normalt liv. Som du har merket er det å sitte værst. Veldig sjelden blir behandlingen annet enn "å la tiden gå". Jeg synes likevel at når du føler en "stor klump" i det vonde området at du skal besøke om igjen. Det kan være aktuelt å sjekke dette med en røntgen undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...