chichiro Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis man tar tilskudd av krom,er det noen som vet hvordag krom brytes ned, og om det skilles ut av kroppen? Eller lagres det i kroppsfett slik som metaller som bly? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Krom er et mineral som sammen med insulin, hjelper deg til å opprettholde blodsukker-balansen. Krom får man gjennom å spise grønne grønnsaker osv, men ofte ikke nok. Derfor tar mange tilskudd, for å unngå blodsukkerfall og dertilhørende søthunger. Som andre mineraler, vaskes de ut av kroppen når vi svetter - det er derfor svetten og tårene er salte. Det er ikke farlig, så lenge du ikke ta mer enn det som står anvist på pakken. Jeg har fått stor hjelp av krom. Er ikke lenger så desperat etter godteri, sjokolade og andre søtsaker - og jeg føler meg mindre desperat og hyperglykemisk når jeg er sulten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chichiro Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Krom er et mineral som sammen med insulin, hjelper deg til å opprettholde blodsukker-balansen. Krom får man gjennom å spise grønne grønnsaker osv, men ofte ikke nok. Derfor tar mange tilskudd, for å unngå blodsukkerfall og dertilhørende søthunger. Som andre mineraler, vaskes de ut av kroppen når vi svetter - det er derfor svetten og tårene er salte. Det er ikke farlig, så lenge du ikke ta mer enn det som står anvist på pakken. Jeg har fått stor hjelp av krom. Er ikke lenger så desperat etter godteri, sjokolade og andre søtsaker - og jeg føler meg mindre desperat og hyperglykemisk når jeg er sulten. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Krom inngår som en viktig del avd en såkalte glukose-toleransefaktoren (GTF). Den har betydning for normal sukkerforbrenning, som hjelpemiddel for insulinets sukkertransport inn gjennom celleveggen. Ved økt sukkerinntak utskilles mer krom i urinen. Fordi de første symptomer på krommangel ofte er trang til søtsaker, har man lett for å havne i en vond sirkel. Mangeltiltander ses ofte ved forkalkninger, diabetes, lavt blodsukker og høyt kolesterol. Tendens til humørsvingninger og tungsinn forsterkes ved krommangel. Utilpasshet etter å ha spist søt mat eller ved sult styrker mistanken. Ved støttebehandlinge med krom bør man ta 200 mcg daglig. Som medisin inntil 400 mcg. Krom er et av de minst giftige sporstoffene. Hvordan kromstoffskiftet foregår vet jeg ikke. Jeg vil anta det skilles ut via urinen. Uansett kan du trygt spise ganske store doser krom uten at det er farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kromjenta Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Krom inngår som en viktig del avd en såkalte glukose-toleransefaktoren (GTF). Den har betydning for normal sukkerforbrenning, som hjelpemiddel for insulinets sukkertransport inn gjennom celleveggen. Ved økt sukkerinntak utskilles mer krom i urinen. Fordi de første symptomer på krommangel ofte er trang til søtsaker, har man lett for å havne i en vond sirkel. Mangeltiltander ses ofte ved forkalkninger, diabetes, lavt blodsukker og høyt kolesterol. Tendens til humørsvingninger og tungsinn forsterkes ved krommangel. Utilpasshet etter å ha spist søt mat eller ved sult styrker mistanken. Ved støttebehandlinge med krom bør man ta 200 mcg daglig. Som medisin inntil 400 mcg. Krom er et av de minst giftige sporstoffene. Hvordan kromstoffskiftet foregår vet jeg ikke. Jeg vil anta det skilles ut via urinen. Uansett kan du trygt spise ganske store doser krom uten at det er farlig. hmm. jeg har alle disse symptomene her. Kan det være en ide å begynne på tabletter? Er det skaldelig hvis man ikke har krommangel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hmm. jeg har alle disse symptomene her. Kan det være en ide å begynne på tabletter? Er det skaldelig hvis man ikke har krommangel? Sannsynligvis har du mangler hvis du har alle de symptomene. Uansett så er det ikke skadelig med krom. Men du behøver jo ikke gå over 400 mcg daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.