Bygger1365380658 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei! Jeg driver med kroppsbygging. Sist sommer hadde jeg et opphold på 1/2 år og har nå trenet i 6måneder igjen. Treningen har gått kjempefint, og jeg har aldri vært i så god form som nå. Jeg trener hver muskel gruppe med 5 dagers pause mellom hver gang, så jeg føler meg langt i fra overtrenet. Problemet mitt er: Jeg har vært støl i lårmusklene (10cm over knærne) i 3uker. Jeg har ikke trenet beina mens dette har pågått. Jeg har trenet beina tungt (knebøy 200kg) de siste 3mnd til dette oppstod. Det blir verre hvis jeg går langt. jeg er 183cm og veier 102kg Hva skal jeg gjøre med dette? Skal jeg gjøre som jeg har gjort tidligere ved muskelskader... trene lett, flere repitisjoner og lengre pauser mellom hver gang? Skal jeg fortsette trenings pausen for den muskel gruppa? Bør jeg ta betennelses dempende medikamenter? Tusen takk for alle svar.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 -Bygger. Alt i alt høres det ut til at du har hatt et fornuftig treningsopplegg. Likevel kan det du beskriver med "pakka lårmuskler" skje og når det først har hendt, kan det ta tid og komme tilbake til normalfunksjon igjen. Men hva gjøre nå ?? Tren resten av kroppen uten å belaste lårene.Antiflogistika (bet.-dempende) tror jeg ikke hjelper nå. Vi har etterhvert erfaring for at muskulaturen som oftest kommer seg best uten, bortsett fra i forbindelse med den akutte skaden. Sykling på lette gear 20-30 min. før du ellers trener, vil være bra for å få sirkulasjonen igang igjen i lårmuskulaturen. Massasje og lett uttøyning med en terapeut vil også være bra. Når du etterhvert føler at beina er gode igjen, bygg deg langsomt opp med lette vekter og mange repper før du går kraftigere til værks igjen. Men når du har opplevd dette en gang, er det nok en tendens til tilbakefall. Så fortsett med oppvarming på sykkel før trening og avslutt med 10 min. lette tråkk når du er ferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.