Gå til innhold

Burde jeg bytte advokat?


Gjest Jeanette20

Anbefalte innlegg

Gjest Jeanette20

Hei!

Som jeg har skrevet om her før, så ble jeg utsatt for voldtekt tidligere i høst. Jeg har anmeldt saken, og fått en bistandsadvokat. Det jeg derimot lurer på, er om jeg skal bytte advokat. Grunnen til dette, er for det første noe hun sa som jeg reagerte veldig på. Vi var hos politiet, og jeg hadde akkurat fortalt om voldtekten. På vei ut passerer vi en mann, og advokaten min sier: "Han skulle jeg gjerne likt å bli voldtatt av!" Synes det var en ganske upassende ting å si akkurat da... En annen ting er at det ikke virker som om hun engasjerer seg så i saken. Hun lovte å ringe meg når hun visste noe mer, men hun ringte aldri. Til slutt måtte jeg ta kontakt med både henne og politiet selv. Før jeg anmeldte saken, så fikk jeg vite at jeg skulle få snakke med advokaten en times tid for å vurdere om jeg skulle anmelde. Jeg ville spørre om en del ting jeg lurte på. Advokaten tok seg derimot bare tid til å snakke med meg i to min. før hun sa: "Jeg vurderer det sånn at du skal anmelde det", og så ble politiet hentet. Jeg fikk ikke spurt om noe av det jeg lurte på og det jeg var redd for i forbindelse med en anmeldelse. Så hva synes dere, burde jeg bytte advokat, eller skal jeg bruke den jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fytte - for en innmari ugjennomtenkt og skrekkelig teit ting å si!!! Å jeg blir så sint av sånn - og så er hun forsvarsadvvokat til en som er voldtatt ii tillegg - nei det skulle ikke vært lov. Akkurat den utalelsen sier litt om hvordan hun ser på voldtekt synes jeg - hun veit ikke hva det er!!!

Ellers synes jeg ikke hun engasjerer seg like mye som hun burde! Jeg tror nok jeg ville byttet ja...

Krisesenteret i Oslo har i hvertfall en liste over gode advokater som har erfaring med overgrep. Det har helt sikkert de andre krisesentrene i Norge også. Tlf nr til Oslo krisesenter er 22 37 47 00

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeanette!

Ja, jeg synes du burde bytte advokat. Du skal jo ha tillit til bistandsadvokaten, og DET har du jo ikke grunn til å ha etter et slikt utsagn. Merkelig kommentar, synes jeg, kan hun ha ment akkurat det motsatte av hva hun sa?? Samma søren var det en totalt respektløs kommentar som hun burde avstått fra å komme med.

Det er ikke noe hokus-pokus å bytte advokat, faktisk skjer det ganske ofte. Du kan jo ringe DIXI Ressurssenter i Oslo , 22114320, på tirsdag mellom kl 18-21 og høre hvem de kan anbefale deg. Eller ringe krisesenteret, som Tia foreslår.

Lykke til!

Beste hilsen Grete i DIXI :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...