Gjest Matvrak Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei Jeg synes jeg spiser riktig, men er passe sløv og merker lite effekt av trening. En typisk dag er som følger: Frokost kl. 6: Frokostblanding, med melk men uten sukker. + Youghurt (uten fett). Lunch kl. 8-9: Irsk frokost. Dvs. Egg, bacon, røde bønner, kokt tomat etc. Sen-lunch kl 12-13: Stor baguett (hvitt brød) med majones, kylling, tomat og salat. Middag kl. 17: Nudler, posesuppe eller noe annet kjapt. Vanligvis "low fat". + frukt (epler, bananer etc.) Trening etter middagen og et par timer. Drikker mye vann etter trening. Spiser gjerne litt frukt før sengetid. Legger meg gjerne rundt 10-11 tiden på kvelden. Hva gjør jeg feil? Litt variasjon er det jo, men dette er en typisk dag. Spiser kanskje ikke så mye grønnsaker, men får i meg mye frukt + en del tomat. Hva mangler kostholdet mitt? Takker for alle tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg tror nok at du spiser litt for lite på kveldstid. Nudler gir ikke så mye, og hvis du ikke spiser annet enn frukt etter nudlemiddag og trening, så forstår jeg godt (!) at du er slapp. Selv ville jeg sultet ihjel Du burde kanskje fått i deg mer proteiner gj. f.eks kjøtt, fisk og fjærkre. Kulhydrater via poteter og/eller ris tar du ikke skade av. Ei heller fett (olje, nøtter og frø). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matvrak Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg tror nok at du spiser litt for lite på kveldstid. Nudler gir ikke så mye, og hvis du ikke spiser annet enn frukt etter nudlemiddag og trening, så forstår jeg godt (!) at du er slapp. Selv ville jeg sultet ihjel Du burde kanskje fått i deg mer proteiner gj. f.eks kjøtt, fisk og fjærkre. Kulhydrater via poteter og/eller ris tar du ikke skade av. Ei heller fett (olje, nøtter og frø). Har lest på diverse nettsider og det er mulig du har rett. Det anbefales jo ikke å spise på kveldstid, men jeg trenger mer proteiner. Studenter flest lever jo på lån og har dermed ikke råd til å spise så mye kjøtt. Et par poser nudler er jo en full middag til 4 kroner. En får jo knaptnok en munnfull kjøtt for det samme. Er det andre og billigere ting som inneholder mye proteiner? BTW, frukt er også alt for dyrt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Har lest på diverse nettsider og det er mulig du har rett. Det anbefales jo ikke å spise på kveldstid, men jeg trenger mer proteiner. Studenter flest lever jo på lån og har dermed ikke råd til å spise så mye kjøtt. Et par poser nudler er jo en full middag til 4 kroner. En får jo knaptnok en munnfull kjøtt for det samme. Er det andre og billigere ting som inneholder mye proteiner? BTW, frukt er også alt for dyrt! God morgen. Jeg vil jo mene at du absolutt kan spise et hovedmåltid f.eks i 19-tiden, og ha et aftensmåltid (f.eks frukt eller noe annet lett fordøyelig) etter det igjen. Proteiner finner du også i egg, bønner, linser, ost, kidneybønner og linser. Kjøp fisk direkte fra brygga, bruk innvandrerbutikker = rimeligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hva er målet ditt? Å spise riktig eller å gå ned i vekt? Jeg ville iallefall byttet ut baguetten med en mørkere type brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matvrak Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hva er målet ditt? Å spise riktig eller å gå ned i vekt? Jeg ville iallefall byttet ut baguetten med en mørkere type brød. Målet er å spise slik at trening gir resultater (og dermed går jeg jo også ned i vekt). Få nok vitaminer/mineraler, slik at kroppen ikke tar skade av hva jeg spiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg ville droppet bacon, og spist kokt egg (om du absolutt vil ha egg), byttet ut baguetten med grovbrød og kuttet majonesen! Middag bør du spise noe litt mer nærlingsrikt enn nudler (kylling, fisk, wok e.l.), og alltid spis litt etter trening. En youghurt, noen knekkebrød, litt frukt e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoholiker Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 www.slankenett.no Gå inn på forum for kosthold. Supert sted! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 "Frokost kl. 6: Frokostblanding, med melk men uten sukker. + Youghurt (uten fett)." De fleste frokostblandinger inneholder mengder sukker! Bytt til en med bare korn hvis du ikke spiser det alt. "Lunch kl. 8-9: Irsk frokost. Dvs. Egg, bacon, røde bønner, kokt tomat etc." Dropp baconet og kok egget om du steker det nå. "Sen-lunch kl 12-13: Stor baguett (hvitt brød) med majones, kylling, tomat og salat." Dropp denne, spis et par grovskiver med noe lett pålegg (leverpostei, lett-ost e.l. og ha på paprika, agurk, rødbeter e.l.). "Middag kl. 17: Nudler, posesuppe eller noe annet kjapt. Vanligvis "low fat". + frukt (epler, bananer etc.)" Dropp krydderet på nudlene, det er smekkfullt av salt, bruk et rent urtekrydder eller noe sånt istedet. Slike ferdigprodukter inneholder vanligvis masse salt og ofte også mye fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har lest på diverse nettsider og det er mulig du har rett. Det anbefales jo ikke å spise på kveldstid, men jeg trenger mer proteiner. Studenter flest lever jo på lån og har dermed ikke råd til å spise så mye kjøtt. Et par poser nudler er jo en full middag til 4 kroner. En får jo knaptnok en munnfull kjøtt for det samme. Er det andre og billigere ting som inneholder mye proteiner? BTW, frukt er også alt for dyrt! Ja det er ikkje lett å ha eit godt kosthald når ein er fattig - anten ein er student eller av andre grunner. Men eg kan anbefale deg å begynne å bruke meire bønner og linser. Det er veldig proteinrikt. Dersom du spirer bønner (som kan spires, det er ikkje alle som eignar seg, men mungbønner, for eksempel) så blir dei i tillegg UTRULEG mykje rikare på vitaminer - om du spirer t.d havrefrø så aukar B2-innhaldet med utrulege 1350% !! Og så smakar det godt også. Kjøp bønner og linser på innvandrerforretning, da får du store pakker til småe priser, og dei har mange ulike sorter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.