Gjest melinamor Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg har nettopp begynt å trene styrke ca 2-3 ganger i uken. Er en slank jente på 21 år og vil gjerne få mer markerte muskler. Er proteinpulver noe jeg burde vurdere å kjøpe og ta innimellom? Hjelper det? Isåfall, er det noen som har et spesielt pulver å anbefale? Gjerne et som er litt rimelig.. Tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Du kan fint klare å spise nok proteiner gjennom vanlig kost. Men det kan være litt lettere når man har litt pulver å suppliere med. Bra og billig pulver finner du hos www.proteinfabrikken.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Du kan fint klare å spise nok proteiner gjennom vanlig kost. Men det kan være litt lettere når man har litt pulver å suppliere med. Bra og billig pulver finner du hos www.proteinfabrikken.no Enig med Synch, men det er lurt å "rydde" kostholdet først ordentlig (proteiner, sunt fett, langsomme karbohydrater, mye grønnsaker, f.eks. etter Fedon Lindbergs utmerkede råd) og så se på om det er slik at du ikke klarer å få nok proteiner i forhold til karbohydrater og fett. Mitt eget regnestykke viste at jeg kunne trenge litt mer proteiner, og valgte å få det av mer egg, og en porsjon proteinpulver etter treningen tre ganger i uken. Altså, ikke for å erstatte vanlig mat, men for å supplere. Men Jorunn Sundgodt-Borgene sier at selv ikke de største utøverne av styrkeidretter trenger proteintilskudd. Jeg tror likevel at det kommer av at de kan spise så mye totalt at litt mer karbohydrater og fett ikke spiller så stor rolle, mens lille gamle meg (59 år og 63 kilo) har så lite energibehov, at jeg ikke bør pøse på mer vanlig mat, men gjerne litt rene proteiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.