Gå til innhold

proteinpulver?

Gjest melinamor

Anbefalte innlegg

Gjest melinamor

Jeg har nettopp begynt å trene styrke ca 2-3 ganger i uken. Er en slank jente på 21 år og vil gjerne få mer markerte muskler.

Er proteinpulver noe jeg burde vurdere å kjøpe og ta innimellom? Hjelper det? Isåfall, er det noen som har et spesielt pulver å anbefale? Gjerne et som er litt rimelig..

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint klare å spise nok proteiner gjennom vanlig kost. Men det kan være litt lettere når man har litt pulver å suppliere med.

Bra og billig pulver finner du hos www.proteinfabrikken.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Du kan fint klare å spise nok proteiner gjennom vanlig kost. Men det kan være litt lettere når man har litt pulver å suppliere med.

Bra og billig pulver finner du hos www.proteinfabrikken.no

Enig med Synch, men det er lurt å "rydde" kostholdet først ordentlig (proteiner, sunt fett, langsomme karbohydrater, mye grønnsaker, f.eks. etter Fedon Lindbergs utmerkede råd) og så se på om det er slik at du ikke klarer å få nok proteiner i forhold til karbohydrater og fett. Mitt eget regnestykke viste at jeg kunne trenge litt mer proteiner, og valgte å få det av mer egg, og en porsjon proteinpulver etter treningen tre ganger i uken. Altså, ikke for å erstatte vanlig mat, men for å supplere. Men Jorunn Sundgodt-Borgene sier at selv ikke de største utøverne av styrkeidretter trenger proteintilskudd. Jeg tror likevel at det kommer av at de kan spise så mye totalt at litt mer karbohydrater og fett ikke spiller så stor rolle, mens lille gamle meg (59 år og 63 kilo) har så lite energibehov, at jeg ikke bør pøse på mer vanlig mat, men gjerne litt rene proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...