Gå til innhold

Smerter i hæl etter trening.

Gjest JTV

Anbefalte innlegg

Etter mange år med treningspause har jeg tatt opp igjen håndball treningen. Etter hver trening har jeg kjempesmerter i hælene. Dette kan vare i mange dager. Er det overbelastning, feil sko eller? Må nevne at jeg har invistert i nye dyre adidas håndball sko. Trenger tips da jeg virkelig ønsker å fortsette, men ikke med disse smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg opplevde selv like før jul å få innmari sterke smerter i hælene etter å ha en 2-timers hard økt tredemølle. Jeg er ikke vant til å jogge, og tror det kan skyldes nettopp dét.

Min teori er at det er det samme "fenomenet" som f.eks når man skal lære å spille gitar: man er ikke vant til å "polere" huden med gitarstrengen og får dermed sår hud før den etterhvert blir hard. Tilpasset belastningen altså.

Muligens klønete forklart, men håper du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...