Pålemann Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Driver å leser litt om blodkjemi i forhold til trening. Må si endel kjemikunnskaper har gått tapt siden skolen,så prøver meg med noen spørsmål: - Når blod er "alkalisk" er det da det samme som at det er "basisk"? - Hvilke faktorer påvirker blodets PH? - For å få maksimalt med oksygen ut til cellene(aerobt arbeid) - hva bør Ph da være? - For å få maksimalt med eksplosivt arbeid(anaerobt arbeid) - hva bør Ph være? Hvis noen har noen bra linker om energiomsetning i kroppen (gjerne treningsrelatert) såå blir jeg veldig glad for det! :-D Thankzzzz! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Nå er ikke jeg noen stjerne på biokjemi generelt, men et poeng her er at blod i seg selv er en svært kraftig buffer. Det vil si at verken sur eller basisk påvirkning i særlig grad vil endre pH (og bra er det, for mye avvik fra pH7 kan drepe deg - husk at pH skalaen er en logaritmisk skala). Det svarte jo ikke akkurat på spørsmålet ditt, men jeg tror du angriper "problemet" fra feil vinkel hvis du går ut fra pH-endringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.