titte1365380662 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg er en jente på 30 år som bor i oslo. Jeg fikk virus på balansenerven for 6 år siden, så ble det borte, men de siste 2-3 åra har jeg fått samme symtomer når jeg er i veldig stressede perioder . Denne gangen har det vart lengere enn vanlig, og jeg går konstant rundt og er svimmel. det begynner med at jeg en dag snakker som om jeg hadde en gryte over hodet, så begynner det å pipe høyt og ubehagleig lenge i høyre øre, så går det over til svimmelhet. Denne prosessen tar alltid to dager. Normalt er jeg oppe å går igjen etter 2 dager, men nå har det vart nesten to uker (spratt nok litt for fort opp av sengen da jeg fikk det for 14 dager siden.) Er dette syndromet bare stressrelatert, kan det bli kronisk? Har mange andre det samme problemet? Hvordan blir jeg kvitt det? Jeg har snakket med fastlegen min som igjen har sendt meg til spsialist som igjen har lyst meg inn i øret og sagt det ikke feiler meg noe. Men det gjør det jo, det kjenner jeg. Kan jeg ta MR eller CT for å finne ut hvordan det står til i øret? Jeg har hørt noe om at disse virusene ligger som "perler på en snor" langs balansenerven. Kan de ikke fjernes? Jeg vet jeg må roe meg, og at jeg må legge om livet mitt på en måte slik at jeg ikke blir knekt av dette igjen og igjen. Men denne gangen har det vart så lenge at jeg begynner å bli redd. Når jeg er oppe å går kan jeg bare se ned i bakken, ser jeg opp og frem går det helt rundt. Hva kan jeg gjøre? Hvor finner jeg en nevrolog eller ørespsialist som kan ta meg alvorlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har lest at noen blir hjulpet av akupunktur, men vet ikke noe om det selv. Håper du finner noe som hjelper! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 -titte. Noen ganger kan en virusaffeksjon av balansenerven få et kronisk forløp.Man vet vel ikke med sikkerhet om det fortsatt er virusaktivitet eller om det er selve skaden som i perioder gir symptomer igjen, selv etter lang tid. Stress og generell slitenhet kan være en medvirkende grunn til at plagene varierer. Såpass mye som du er plaget, synes jeg din fastlege bør henvise deg til en neurologisk poliklinikk ved det sykehuset som du tilhører geografisk. Videre undersøkelser som MR og CT rtg. vil da bli vurdert. Neurologen vil også vurdere om det er Menieres sykdom som kan ha rammet deg. Dette har også med det indre øre og buegangene å gjøre. Hva man så kan gjøre for deg, er i høyeste grad en spesialist-oppgave, og det er ikke "mitt felt". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.