Gå til innhold

Kan det være Salmonella?


papava

Anbefalte innlegg

Hei

Har kommet hjem fra ferie i syden. Alt gikk greit der nede med meg og min lille datter. MEn nå når jeg har kommet hjem har jeg blitt dårlig. Andre dagen jeg var hjemme fikk jeg litt feber (tror jeg. HAr ikke febermåler) og fikk diare mage. Så gikk dette over, men etter noen dager så kom diare magen tilbake. Tok en pille for akutt diare og det hjalp litt, men jeg er fortsatt litt kvalm og har helt klart følt meg bedre.- Er det noe jeg burde gå til lege for? Mest tenker jeg på at jeg kan smitte jenta mi da jeg ikke fullammer mer. Hva er symptomer på salmonella? Hva bør jeg gjøre? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til papava vedr. reisediare.

Dette høres ut som en vanlig reisediare, oftest skyldes det litt uvante tarmbakterier i omgivelsene, og går over av seg selv.

Dersom langvarig diare, utmattelse og eventuell feber bør en avføringsprøve taes med tanke på Salmonella eller andre diare-bakterier. Vanlig hånd-hygiene burde være tilstrekkelig for datteren din, de minste smittes sjelden. Dersom hun får diare er det svært viktig med rikelig væsketilførsel, og legekontakt om hun blir påfallende slapp.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...