Gå til innhold

Div mat

Gjest Tank

Anbefalte innlegg

Dette passer vel like bra på matforumet som her, men jeg fyrer løs allikevel.

Er på slanker'n. Ligger pr nå ca 10 kg over normalvekta.

Det går for det meste i jogging sene kvelder ettersom jeg ikke har tid til annet. Men til poenget; treninga går greit, men jeg har vanskelig for å finne substitutter til den noe usunne maten jeg har spist tidligere. Jeg må endre endel på kostholdet for å få noe greie på det, noe som har vist seg enklere sagt enn gjort.

Så jeg lurte på om folk har noen forslag på div mat med mye energi og lite fett. Evt linker eller av egne erfaringer. Spiller ingen rolle. Jo flere alternativer jo bedre.

Det kostholdet jeg har nå fungerer dårlig med tanke på intensjonen for treninga. Derfor trenger jeg gode og mange alternativer, så jeg kan legge om uten at hvert måltid skal bli ren tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor så redd fett?

Fett(sunt fett) er livsviktig for kroppen og vil øke forbrenningen din. Så ikke vær redd for å ha i deg det..

Den totale summen av kalorier per dag er viktigere enn sammensettingen av næringstoffer, ved slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så redd fett?

Fett(sunt fett) er livsviktig for kroppen og vil øke forbrenningen din. Så ikke vær redd for å ha i deg det..

Den totale summen av kalorier per dag er viktigere enn sammensettingen av næringstoffer, ved slanking.

Poenget var å finni substitutter til den dårlige maten jeg har spist i flere år. Mye energi og lite kalorier er vel mer riktig å si da..

Litt kjedelig med brød, pizza og McD hver dag hele uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var å finni substitutter til den dårlige maten jeg har spist i flere år. Mye energi og lite kalorier er vel mer riktig å si da..

Litt kjedelig med brød, pizza og McD hver dag hele uka..

Ok. Men energi kommer fra kalorier. Jo mer kalorier, jo mer energi..

Det er egentlig ikke noe hokus pokus. Bare å spise det som blir sett på som normal sunn mat. Finner du det vanskelig å ha i deg denne type mat kan kanskje protein eller måltidserstattere (pulver) være greit å ta i tillegg, for å få nok av de forskjellige næringstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...