Gå til innhold

trening på studio à la elixia/sats - ny & sliten

Gjest sliten men ivrig

Anbefalte innlegg

Gjest sliten men ivrig

har nettopp begynt å trene etter 10 (!) års opphold. Selv om jeg går på de letteste gruppene, 'jukser litt', fx. tilpasser farten/utslagene litt, blir jeg innmari sliten. Nå er jeg middelaldrende, og lurer på om opplegget ikke tar høyde for verken 'oss voksne', eller nye medlemmer.

Men hvor sliten skal man være samme kveld som man har trent? Føler meg helt flat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det er nok helt normalt å være "helt flat" etter trening når man tar det opp igjen etter 10 år.

Etter så lang tid uten aktiv trening tar det flere måneder før kroppen kommer opp på et nivå der det føles rimelig lett å gå på selv de letteste timene på SATS.

I begynnelsen får man ofte kramper, treningshodepine, alt for lavt blodsukker og blir utrolig støl og lemster. Dette er et godt tegn, og går over etter en stund. Men det kan altså gå flere mnd med gjevnlig trening før man er på tilfredstillende nivå.

Bare husk at det ikke er farlig og være sliten eller støl :-)

Bare fortsett du, så blir du sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sliten men ivrig

Det er nok helt normalt å være "helt flat" etter trening når man tar det opp igjen etter 10 år.

Etter så lang tid uten aktiv trening tar det flere måneder før kroppen kommer opp på et nivå der det føles rimelig lett å gå på selv de letteste timene på SATS.

I begynnelsen får man ofte kramper, treningshodepine, alt for lavt blodsukker og blir utrolig støl og lemster. Dette er et godt tegn, og går over etter en stund. Men det kan altså gå flere mnd med gjevnlig trening før man er på tilfredstillende nivå.

Bare husk at det ikke er farlig og være sliten eller støl :-)

Bare fortsett du, så blir du sterkere!

klem og takk for svar :-)

Godt å høre at det ikke er farlig - det virker som folk har så mye kunnskaper om pulsnivå og masse masse andre detaljer - da jeg trente før, greide vi oss flott uten å ha trening som vitenskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

klem og takk for svar :-)

Godt å høre at det ikke er farlig - det virker som folk har så mye kunnskaper om pulsnivå og masse masse andre detaljer - da jeg trente før, greide vi oss flott uten å ha trening som vitenskap!!

Puls-måling og andre slike spissfindigheter kan være nyttig når man allerede er på et høyt nivå, og man forsøker å bli ennå noen prosent bedre.

For deg, som for de fleste mosjonister, er motivasjonen å bli i såpass form at man kan takle hverdagen, unngå sykdom og forebygge for fedme/sukkersyke/hjertesykdommer osv...

Kos deg med dine egen fremgang - hvert skritt fremover er en liten seier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forever young

Puls-måling og andre slike spissfindigheter kan være nyttig når man allerede er på et høyt nivå, og man forsøker å bli ennå noen prosent bedre.

For deg, som for de fleste mosjonister, er motivasjonen å bli i såpass form at man kan takle hverdagen, unngå sykdom og forebygge for fedme/sukkersyke/hjertesykdommer osv...

Kos deg med dine egen fremgang - hvert skritt fremover er en liten seier!!!

yepp - målet er å føle meg sprek og sterk - jeg vet hvor godt det kjennes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Jeg drev med styrkeløft i mine ehh, velmaktsdager, og jeg har tangert mine perser unntatt i knebøy. Jeg startet også opp etter ca.10 års opphold. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sliten men ivrig

Jeg drev med styrkeløft i mine ehh, velmaktsdager, og jeg har tangert mine perser unntatt i knebøy. Jeg startet også opp etter ca.10 års opphold. Stå på!

ja, jeg skal stå på :-)

*undres på hvor gammel 'IngenLurer..' var i sine 'velmaktsdager'*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skal stå på :-)

*undres på hvor gammel 'IngenLurer..' var i sine 'velmaktsdager'*

ca. 25-35:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sliten men ivrig

Jeg er 54 mod. Mail meg her:[email protected]

Jeg har en hj.side som jeg kommer til å legge ut litt om trening.

*ler* -- ja da er du mer voksen enn jeg regnet ut! (har alltid vært dårlig i hoderegning, da ;)

Jeg sender deg en hilsen, men ikke nå, for nå må jeg løpe... Hade' sålenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* -- ja da er du mer voksen enn jeg regnet ut! (har alltid vært dårlig i hoderegning, da ;)

Jeg sender deg en hilsen, men ikke nå, for nå må jeg løpe... Hade' sålenge....

Fanken - var jeg for seriøs nå?:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...