Gå til innhold

trening/manglende energi...feil kosthold?

Samba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som trener mellom 4 og 6 ganger i uken (60 minutters spinning økter og styrke i sal jevnt fordelt) Jeg er vel kanskje på grensa til overvektig, veier 75 kg, 170cm, er veldig sterk, mye muskler.

Mitt spørsmål er: hva skal jeg egentlig spise for å kunne yte mer på treninga? føler ofte at jeg midt under øktene (og ofte hele dager) mangler energi, ikke sånn god "nå har jeg trent og er sliten" - følelse, men sånn ekkel følelse av at kroppen sier stopp. Spiser 1 rugsprøknekkebrød og en lindberg brødskive til frokost, samme til lunsj, vanlig sunn middag (og lite poteter) og rugsprø til kvelds, pluss noe innimellom. prøver å spise mye frukt og grønt. Noen tips til hva jeg kan spise for å få mer energi på treningen? ville blitt veldig, veldig glad for svar.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg syntes at det ser ut som om du mangler litt frukt og grønnsaker.

Spis en frikt mellom frokost og lunj, og en frukt før trening - gjerne banen. Knaskerøtter er også fint innimellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Syns det høres ut som du spiser fryktelig lite.. Sikker på at du får i deg nok næring i forhold til hvor mye du trener? Du blir ikke opplagt av at kroppen går på sparebluss, tvert imot.

Når du blir mer sliten av å trene, sier det seg selv at du bryter ned kroppen istedet for å bygge den opp. Prøv å roe litt ned i en periode og se om det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...