camillahh Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvordan får jeg helt flat og fast mage? Jeg er slank og fast i kroppen, men magen er ikke helt flat. Jeg trener 5 dager i uken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor i juni Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Så på *kremt* extreme makeover i går. Han treneren ga da tips om at for å få flat mage måtte man trekke magen inn mens man tok sit-ups, istedet for å la den bule ut når man tar løftet. Hvis jeg forsto han korrekt. Målet er å forkorte muskelen, og da kan de ikke bøyes utover.. Eller noe sånt. Også skal man visst ikke ta sit-ups mer enn annenhver dag? Hvis du trener på et senter kan du kanskje spørre om instruksjon der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rebecha Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Så på *kremt* extreme makeover i går. Han treneren ga da tips om at for å få flat mage måtte man trekke magen inn mens man tok sit-ups, istedet for å la den bule ut når man tar løftet. Hvis jeg forsto han korrekt. Målet er å forkorte muskelen, og da kan de ikke bøyes utover.. Eller noe sånt. Også skal man visst ikke ta sit-ups mer enn annenhver dag? Hvis du trener på et senter kan du kanskje spørre om instruksjon der? Hvor mange hver dag, vet du? Jeg vil også ha flat mage!Kanskje jeg liksom bare kan gjøre det hjemme, istedet for å betale dyre dommer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvor mange hver dag, vet du? Jeg vil også ha flat mage!Kanskje jeg liksom bare kan gjøre det hjemme, istedet for å betale dyre dommer.. Man skal ikke telle sit-upsene, men gjøre så mange repetisjoner man orker, med et minuts pause mellom hver repetisjon. Det tar tid, men er veldig effektivt når man står på. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjirafff Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Man skal ikke telle sit-upsene, men gjøre så mange repetisjoner man orker, med et minuts pause mellom hver repetisjon. Det tar tid, men er veldig effektivt når man står på. Lykke til 1 minutt pause mellom hver rep, ganske ekstremt du kommer jo til å bruke hele dagen på situps, ta heller et minutts pause mellom hvert sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Magetrening kan vel til en viss grad gjøre den fastere. Men som regel er det fettet som er problemet. Å få helt flat mage uten at du trenger å hjelpe til litt selv(stramme), krever svært liten fettprosent. Men skal du prøve deg på mageøvelser, så trener du magen som du ville trent andre muskler. Ikke ta repetisjoner i det vide og det brede. Hold deg under 12 rep, og bruk vekter på brystet for belastning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 1 minutt pause mellom hver rep, ganske ekstremt du kommer jo til å bruke hele dagen på situps, ta heller et minutts pause mellom hvert sett. Mente jo selvfølgelig hvert sett da, hvis du skal være så prippen. Jeg selv kaller det for repetisjoner, hvis man f.eks, tar 30 x 3, så blir det tre repetisjoner, med to pause. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strandhai Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Crunshes, det er det du bør satse på. Med mindre du er ganske godt trent fra før av, da. JEg tror veldig mange forveksler sit ups og crunches. Sjekk ut www.trening.no så får du svar på spørsmålene dine. Og fem dager i uka?? Da håper jeg du trener forskjellige muskelgrupper hver gang, hvis ikke kan treningen få motsatt effekt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Mente jo selvfølgelig hvert sett da, hvis du skal være så prippen. Jeg selv kaller det for repetisjoner, hvis man f.eks, tar 30 x 3, så blir det tre repetisjoner, med to pause. Jeg synes ett minutt mellom hvert sett når man trener magen faktisk blir for mye. Hjemmetrening for magen blir gjerne noe annet enn å ligge i en skrå magebenk med en vektskive bak nakken. "Flatmagetrenende" tar gjerne så mange reps at det blir mer utholden magetrening, noe som egentlig stemmer fint med musklenes funksjon som stabilisator. Ehh.. blabla, men kutt gjerne ned pausen litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Magetrening kan vel til en viss grad gjøre den fastere. Men som regel er det fettet som er problemet. Å få helt flat mage uten at du trenger å hjelpe til litt selv(stramme), krever svært liten fettprosent. Men skal du prøve deg på mageøvelser, så trener du magen som du ville trent andre muskler. Ikke ta repetisjoner i det vide og det brede. Hold deg under 12 rep, og bruk vekter på brystet for belastning. Eller ved nakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.