gesi Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Jeg har vært på MR. og fått påvist meniskskade i høgre kne, skal opereres. Mine spørsmål er: 1. Kan en meniskskade lege seg selv? 2. Skal jeg kontakte sykehuset og be om ny MR? 3. Eller skal jeg gå for operasjon? Grunnen til at jeg spør er: Jeg har nesten ikkje smerter lenger, låsningen har gått opp og jeg kan bevege kneet godt. Merker likevel at der er et eller annet med kneet som ikke er slik som det skal være, men det er ikke smertefullt. Bare litt smerter når jeg går i trapper og ellers bøyer kneet. Jeg er 43 år og har et fysisk tungt yrke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 -gesi Små menisk-skader som sprekker, et løst feste ol. ser man nok kan bedre seg uten inngrep. Men er skaden stor og symptomene er vedvarende, kommer man vanligvis ikke utenom ett inngrep. Men denne vurderingen bør legen som undersøkte deg og som også har sett MR-bildene, kunne si noe mer om. Når legen nå ser på deg pånytt, og hvis han/hun finner en markant bedring, kan det være en mulighet å være avventende. Jeg hadde da også latt det bero med en ny MR. Men som du nå forstår, her er det store individuelle forskjeller og litt vanskelig med konkrete råd. Jeg må forøvrig si at artroscopisk behandling av menisk-skader idag, som oftest er svært så vellykket, samtidig som det er et skånsomt inngrep. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.