feiterass Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Ja det er det jeg sliter med! Og også i overkroppen! Men er det mulig å gjøre noe med det?? NEI! Jeg trener og jeg trener, jeg sykler 5 timer i uka, intensivt. I tillegg går jeg 50-60 minutter hver dag til og fra skolen. Jeg har lagt om kostholdet også. Men selv om jeg har lagt om ( jeg har igrunn aldri levd på junk-food og snop) kostholdet, og begynt å trene mer...Så skjer det likevel ikke noe! Jeg begynner å bli lei.. Så jeg bare lurer! Spiser jeg likevel for mye?? Eller er det noe annet som kan være galt? Jeg har nå trenet og levd sundt i nesten 3 mnd, men sikkert bare gått ned 1-2 kg. Her er hva jeg spiser! Frukost: max 2 grove knekkebrød med fløtemysost + 2 dl ekstra lett melk Lunsj: Et grovt rundstykke og 4 dl suppe Mellommåltid: To grove knekkebrød med fløtemysost. + vann Middag: Enten fiske gryte ( bestående av grønnsaker og fisk) , eller pannerett. DVs 2 ringer paprika, 1 champingiong sopp, hvitløksbåter, 80 gram kalkun skinke fra boks,50 gram mais og litt uncle bense saus, tikka malaisia. Kvelds ; Enten to knekkebrød med ost, og en banan Eller En Grovskive med egg, og en banan Elller OG drikker 2 dl ekstra lett melk til Jeg spiser ikke noe sukkerholdig, hverken brus eller saft. Jeg drikker kun melk til kvelds og frukost, ellers vann og en kopp kaffi. Jeg trenger å gå ned en 20 kilo ( er overvektig, 93 kilo) Men jeg fatter ikke at jeg kan spise for mye nå?? Jeg orker ikke spise mer, for jeg spiser jo en 5-måltider for dagen.Og hender jeg spiser en banan som mellom måltid.Jeg er ute hver dag for å bevege meg. Jeg prøver å unngå mye karbohydrat,og hvitt brød, pasta og ris styrer jeg unna. Om jeg spiser ris, er det bare 0,5 dl ( målt før koking) jasmin ris. ALl hurtigmat spiser jeg ikke. Samt at jeg Drikker mye vann. Men faen heller... Burde ikke dette være sundt? Jeg spiser aldri mye karbohydrat på en gang, og det brød og knekkebrød inntaket jeg spiser, er av rimelig grovt. Kan det være lavt stoffskifte? Jeg føler meg kanskje litt i hormonell ubalanse ( sur,trist, lett irritabel). Men jeg har lest om at de som lider av lavt stoffskifte er ekstremt tiltakssløse. Som feks ha problem med bare å gå å hente posten, eller ta oppvasken. Dersom en skal være så slapp, så har jeg ikke stoffskifte problem. Men hva gjør jeg galt da? FOlk sier jo at jeg spiser sundt! Og jeg trimmer jo endel.. Selv om jeg feks øker treningen, og bevarer samme matintak...så går jeg ikke ned likevel... JEg jobber virkelig for å gå ned i vekt. Jeg har de siste 3 årene spist mer og mer sundt. Før spiste jeg mer pasta, pizza, drakk brus..ect og spilte fotball. Men gikk ikke ned da heller. Så begynte jeg å spise kyllingfile og ris og grønnsaker, og kuttet ut alt av ferdig hurtigmat, samtidig som jeg sikkert gikk 3 kvelder i uka på over en time, og jogget 2-3 timer i uka på 45 minutt hver gang. Men ikke noe resultat.. Nå har jeg gått til innkjøp av slik blodsukkermåler som diabeterene bruker, i håp om at jeg lettere kan følge med på blodsukkeret. FOr karbohydrater med høy GI fører vel til høyt blodsukker, viss jeg har skjønt det riktig. Så jeg forsøker det også, ihåp om å bli enda sunnere. Ellers tar jeg jern ekstrakt med både b og c vitamin og jern.. Jeg skjønner ikke.. Eksperter sier at en 3 treningsøkter i uka vil gi resultat? Men hva burde 5 times intensiv sykling gjøre da`??? Dette sliter.. Hva skal til egentlig, å slutte å spise? Jeg skjønner ikke når folk går ned bare de slutter å drikke cola og sjokolade. Jeg går jo ikke ned selv om jeg legger om fra normalt kosthold til bra sundt kosthold, samtidig som jeg begynner å trene mye. Kondisen min har jo øket og tatt seg betraktelig opp! Men det er ikke bare derfor jeg trimmer.. Må ned minst 20 kilo.. Da vil jeg sikkert få en BmI som er normal... Jeg ville ha redusert risiko for både diabetes og hjertesykdommer, ved å slanke meg litt.. For det er jo ikke bra å se slik ut.. ER 21 år, og 173 høy og veier 93 kilo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det går an Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ikke spis for mye bananer og knekkebrød hvis du vil unngå karbohydrater. Banan med raske karbo kun rett etter trening (ved styrke). Knekkebrød er fulle av karbo. Bytt dem ut med (helst) rugbrød/rugsprø eller spis salat/frukt/yoghurt. Få i deg nok proteiner. Ellers høres det ut som du får nok trening iallefall. Selv trener jeg hver morgen ergometersykkel en time. Går som oftest tur en halv til en time om kvelden. Spiser 4 faste måltider pr dag..og har vel skeia med 3-4 spisedager siden nyttår. Frokost: havregrøt kokt på vann/salt/suketter pluss kanel. Lunch: Et par skiver tysk rugbrød med magert pålegg + en 0,1% yoplait yoghurt. (evt. en skive rugbrød med stekt egg og bønner i tomatsaus=proteinrikt måltid) Middag: kjøtt/fisk/fugl + masse grønnsaker og evt litt mager saus. Kvelds: Noe proteinrikt. F.eks.en boks cottage cheese med litt lettsyltetøy på/tacosaus(smaker godt) Eller en boks kesam light blandet med etpar ss funlight. Dytter inn litt grønnsaker ved behov, men minimalt med frukt. Ikke mer enn to pr dag. Har gått ned 7 kg på 3 mndr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg tror at du ville ha god effekt av å bytte ut knekkebrød med fiberrik og brød/rundstykke med grovt dansk rugbrød (det som er nesten svart vet du). Da vil du fremdeles få i deg nok næring, men ikke så mye raske karbohydrater som det er i knekkebrød og vanlig brød. Du burde også legge vekk brunosten, det er i prinsippet rent sukker/karamell. Spis heller skinke/kalkun eller makrell i tomat på skiven, så får du i deg litt proteiner til frokost/kvelds også. Jeg tror ikke at du har en stoffskiftesykdom, det er det svært få som egentlig har - og de har mange andre merkelige symptomer. Fortsett med og trene - husk: Det er viktigere å være i god form enn å være meget slank. Jeg tror du har en relativt sunn og flott kropp, jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pga mye sykling Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Man får større muskelmasse i lårene og rompe av å sykle intensitvt... Det er fordi når man sykler så trimmer man musklene i rompa og lårene, og dem blir kraftigere... De såkalte lårene og rompa som du mener på er feit, består nok bare av kraftige muskler som følge av alt den syklingen du har drevet med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.