fuji1365380447 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har trent relativt mye opp i gjennom tidene - styrke, aerobic, spinning og ski. Etter ca to år uten aktiv trening, begynte jeg med aktiv trening igjen i høst. Begynte forsiktig for å ikke overbelaste meg etter så langt opphold - med mange repitisjoner og ikke så tunge vekter, samt lettere kondisjonstimer. Nå har jeg kommet i adskillig bedre form, og har begynt å trene litt tyngre. Men jeg blir så utrolig støl og lemster! Etter nesten hver eneste treningsøkt er jeg støl på et nytt sted i kroppen, og siden jeg trener gjevnlig tre-fire ganger i uken, betyr det at jeg er nesten kontinuerlig lemster... Hvor lenge må jeg regne med at det er slik? Når blir man sterk nok til at man ikke bli lemster lenger? Må jeg leve med å være lemster for å bli sterkere, eller kan man bli i bedre form uten stølhet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Strekker du ut etter trening? Hvor ofte trener du de samme musklene? Stølhet pleier jo være et tegn på at musklene har blitt hardt trent, eller at de har blitt utsatt for en uvant belastning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Vært i samme situasjon som deg. Stølheten gir seg... Men kan ta tid ja. Tøyer du hardt? I såfall, start å gjør motsatt, det kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Vært i samme situasjon som deg. Stølheten gir seg... Men kan ta tid ja. Tøyer du hardt? I såfall, start å gjør motsatt, det kan hjelpe. Kan man tøye på seg stølhet? Jeg er ganske myk og liker og tøye leenge etter en treningsøkt. Men slik jeg har forstått det, så hjelper ikke tøying mot stølhet, det øker bare fleksibiliteten til muskler og sener. Men du mener altså at jeg må tøye MINDRE? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Strekker du ut etter trening? Hvor ofte trener du de samme musklene? Stølhet pleier jo være et tegn på at musklene har blitt hardt trent, eller at de har blitt utsatt for en uvant belastning Ja, men det rare er jo at jeg ikke føler at jeg trener spesielt hardt mens det står på. Tvert i mot, jeg føler meg ernergisk og glad når jeg tar i litt på trening. Og likvel blir jeg svært støl. Jeg forsøker å trene hele kroppen når jeg trener styke. Bør jeg heller fokuserer på en del av kroppen av gangen? Jeg trener jo ikke styrke mer enn en til to ganger i uken. Resten er kondisjonstrening som spinning eller aerobic. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Kan man tøye på seg stølhet? Jeg er ganske myk og liker og tøye leenge etter en treningsøkt. Men slik jeg har forstått det, så hjelper ikke tøying mot stølhet, det øker bare fleksibiliteten til muskler og sener. Men du mener altså at jeg må tøye MINDRE? Når du tøyer så drar du i fibrene og "ødelegger" de ytterligere, noe som kan gjøre stølheten verre. Så prøv å reduser tøyingen litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ja, men det rare er jo at jeg ikke føler at jeg trener spesielt hardt mens det står på. Tvert i mot, jeg føler meg ernergisk og glad når jeg tar i litt på trening. Og likvel blir jeg svært støl. Jeg forsøker å trene hele kroppen når jeg trener styke. Bør jeg heller fokuserer på en del av kroppen av gangen? Jeg trener jo ikke styrke mer enn en til to ganger i uken. Resten er kondisjonstrening som spinning eller aerobic. Ja!! tren et splitt-program! Dvs at du deler opp kroppen/musklene i grupper. det står mye bra på www iform.no og www.treningsforum.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.