Gjest lat og stor Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg er student og spiser kanskje ikke så sunt som jeg burde. Jeg bor alene og har ikke så mange venner(derfor ingen å lage middag med). Det blir veldig ofte en porsjonspakning grandiosa, en hvitløksbaguette, eller bare brødmat. Jeg merker at jeg har gått opp i vekt det siste året. Er grandiosa så usunt som mange skal ha det til? Det blir jo selvfølgelig for mye av det samme, men er det mer usunt enn andre middager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har ikke noen oversikt over kalori-innhold foran meg her nå, men det er jo ingen hemmelighet at Grandiosa og andre ferdigpizzaer ikke akkurat er supersunne... ;-) Hva med sånne frossen-retter, fx wok, pastaretter osv, ferdige med alt i pakka, bare å varme i wok eller stekepanne (noen også i micro). Jeg har ingen slike her nå, men går ut fra at det må bli sunnere enn Grandiosa. Særlig wok-retter, som det er mye grønnsaker i. Og så kjapt og lettvint som det er. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ja, det er mer usunt enn andre middager. Det inneholder mye "tomme" kalorier, dvs raske karbohydrater som gjør at du legger på deg, og mye fett fra ost og saus. I tilleg er det så godt som uten vitaminer fra grønnsaker osv. Det finnes mye god og sunn mat som det går ann å lage selv om man er alene. Og det behøver ikke å være så dyrt heller. Hvis du bor et sted hvor de har innvandrerbutikker, kan det lønne seg å handel grønnsaker og frukt der. Hvis du er i tvil om oppskrifter eller føler at du ikke kan lage mat, så skjekk disse sidene: www.greteroede.no www.mat.no www.matprat.no Her kan du finne enkle sunne oppskrifter for en person. PS. Et godt tips er å lage litt større porsjon som du fryser ned. På den måten kan du alltid ta frem en sunn middag og varme opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pippi strømpe Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 ja det er noe svineri.. en grandiosa inneholder rundt 1200kcal.. om du spiser en halv har du 600kcal i deg. det inneholder mye fett og er ikke sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.