Gå til innhold

Mat/slanking

Gjest På tide å gjøre noe

Anbefalte innlegg

Gjest På tide å gjøre noe

Har bestemt meg for - etter noen år i dvale - å komme ned i idealvekta igjen. Jeg er en 21 år gammel mann, veier ca 88-89 kg, og kan beskrives som litt lubben. Problemet er å finne nok alternativer i matveien, så kostholdet ikke blir kjedelig. Et kosthold som de siste årene har variert fra mindre bra til elendig. Pizza, hamburgere, cola osv...

Naturlige substitutter for meg vil være supper, vanlig middag med poteter, kylling, ris, pasta og diverse hermetikk.

Jeg vil komme til å trene i form av jogging 3-4 ganger i uka, i alle fall nå i begynnelsen, så får vi se etterhvert.

Men til poenget. Jeg skulle gjerne visst hva slags mat som er mest effektiv ved slanking slik jeg har beskrevet det ovenfor. Bør jeg få i meg my pasta og mye frukt? Lite poteter? Knekkebrød istedenfor brød? Noen som kan gi meg et par hint på veien?

Dankeschön! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier meg enig i svaret under, bortsett fra det med Toro Grønnsakssuppe. Lag suppa selv, det er det letteste måltidet man kan lage. Du tar hvilke grønnsaker du vil i hvilken mengde du vil, hakker dem opp i småbiter, putter alt i en kjele og heller på vann og skrur på plata. Putt evnt. en terning med grønnsakbuljong oppi, pluss salt og pepper. Kjempegodt, kjempesunt. Masse bra næring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

ser du har fått tips her om masse frukt,grønnsakssuppe og knekkebrød.. dette er noe jeg IKKE vil anbefale!

mener ikke at du ikke skal spise frukt,men kroppen trenger proteiner,og da er det ikke noe særlig å spise kun suppe,knekkebrød og frukt. For at kroppen skal forbrene fett og ikke muskler(det er musklene i kroppen som holder forbrenningen i gang!)må du spise proteiner,dvs. magert kjøtt/fisk og egg..cottage cheese og skummet melk er også bra!

bra at du trener,det holder forbrenningen i gang,og det er gøy å kjenne at kondisen bedrer seg da! kan jo også begynne å trene litt styrketrenig kanskje?

kan sette opp et eks.på hva hvordan jeg ville legge opp et kosthold for å forbrenne fett:

(helt enkelt da,legger ikke inn noen mengder her foreløpig:)

Frokost: Havregryn og skummet melk(kan kokes til grøt) med fruktbiter og kanel

Mellom1: Proteinshake +1frukt(proteinpulver og frosne jorbær/bringebær kjørt i hurtigmikseren er godt:)

Lunch: GROVT brød(rugbrød/fullkornsbrød) med cottage cheese/magert kjøttpålegg/makrell i tomat/annetfiskepålegg + grønnsaker

Middag: ris/poteter + grønnsaker + tunfisk/kylling/egg/annet RENT kjøtt/fisk

Kvelds: frukt + 1proteinshake

Det jeg synes fungerer best,er å kjøre strikt 6dager i uka,og unne seg litt pizza og godis en kveld i uka for å holde motivasjonen oppe!

LYKKE TIL!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...