fuji1365380447 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Stadig flere sukkerfrie drops eller liknende blir lansert, og jeg som er på slanke`rn har kjøpt dem i glede over at jeg kan spise noe godt uten sukker. Men så leste jeg på varedeklarasjonen at karbohydratinnholdet var på 98 % (dette var på Extras sukkerfrie drops) - nærmere bestemt sukkeralkoholer. Mitt spørsmål er: er det like mye energi i sukkeralkoholer som vanlig sukker? Hvordan reagerer blodsukkeret mitt på sukkeralkoholer vs vanlig sukker? Hvis dette er nesten det samme som vanlig sukker, hvordan kan de da reklamere med at de er "sukkerfrie"??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oransje Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ikke stol på sukkerfrie drops og andre varer, for selv om det ikke inneholder vanlig sukker vi får i oss hver dag, så er det en annen type sukkerstoff de putter oppi, for smakens skyld.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klemzi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ikke stol på sukkerfrie drops og andre varer, for selv om det ikke inneholder vanlig sukker vi får i oss hver dag, så er det en annen type sukkerstoff de putter oppi, for smakens skyld.. Når produsenten setter "sukkerfri" på eskene betyr det at produktet er søtet med et annet søtningsmiddel enn sukker. Da finnes det to typer; de som gir energi (maltitol, sorbitol, zylitol+ andres om slutter på -ol) og de som ikke gir energi (aspartam, cyklamat+ andre som ikke slutter på -ol....) Enkelte ganger er det også en blanding av de to typene. Dersom pastillene inneholder typen som gir energi er den ikke bedre enn pastiller med sukker hvis man tenker energi og slanking, og kan for eksempel ikke spises av diabetikere, MEN- de er mye bedre for tennene!! Håper det var et greit svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.