berbix Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 noen som har positiv erfaring med stemningsstabiliserende midler? Funker det med det alene eller må man ha samtaleterapi i tilegg? 0 Siter
soleil Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Spørs hva en lider av og hvor alvorlig lidelsen er. Noen trenger terapi, andre ikke. 0 Siter
Itzi Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Har brukt fontex i to år, sammen m. samtaleterapi, med kjemperesultater. Kunne ikke tenke meg å bruke antidepressiva/stemningsstabiliserende uten samtaler med psykolog/psykiater i tillegg. For mediseringen fjerner symptomene, ikke årsakene. Sistnevnte hjelper psykiateren/psykologen deg å ta tak i, og takket være medikamentell behandling samtidig blir prosessen gjennomførbar! lykke til ) 0 Siter
Gjest Ad.M. Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Jeg er enig med Soleil. Dette er helt individuelt. Jeg bruker stemningsstabiliseringene med meget gode resultater, og går ikke i terapi. Det finns endel tilfeller som mitt også. Jeg ble vurdert av min behandler til å absolutt ikke behøve samtaleterapi da ikke min stemningslidelse har annen årsak en hjernekjemi (bipolar) som går amok. Så i mange tilfeller er dette selve årsaken til problemet, ikke temaer som trenges å bearbeides. Men det er opp til den enkeltes behandler å vurdere dette. Hør på legen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.