Gjest asst Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Fikk høyre albue ut av ledd etter et fall. Albuen var ut av ledd to veier , smertefult.Etter tur til legevakten gikk det bedre,Dette er snart to uker siden og hevelsen begynner å avta , er ganske missfarga ,verker lite men er litt"død" i armen.Hvordan skal jeg trene opp dette Er kvinne,nermer meg 50. var sterk i armene og har fysisk arbeid. På forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 -asst. Med et slikt fall som høres ganske voldsomt ut, ville jeg ikke være særlig trygg før jeg hadde fått tatt et rtg. bilde. Det er ikke uvanlig med benskade/brudd i tillegg til at leddet luxerte ("kom ut av ledd"). Hvis dette er OK, kan du nå begynne forsiktig opptrening både av bevegelighet i leddet og muskelstyrken. Men hold det innenfor smertebegrensning, dvs. ikke press på slik at smerter blir fremkalt. Ofte kan det være greit den første tiden med å spenne muskulaturen rundt leddet uten for store bevegelser, såkalt isometrisk trening. Er du i tvil om dette, få råd av en fysioterapeut om videre øvelser etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.