Gå til innhold

Psykiater i Asker/Bærum?

Anbefalte innlegg

Gjest Jo fortere jo bedre
Skrevet

Har nå endelig fått henvisning til psykiater fra fastlegen etter å ha gått på alt fra Remeron til Efexor og nå Rivotril i tillegg i et par år.

Men hva gjør jeg nå? Slår opp i tlfkatalogen? Ringte en psyk, som ba meg sende en søknad med beskrivelse av mine problemer, ikke henvisning. Skjønner han ikke hva dette koster en syk person? Jeg greier ikke det ihvrtfall.

Kan noen anbefale en grei mann å gå til? Trenger hjelp fort.

På forhånd takk.

Skrevet

Hvorfor har ikke fastlegen din sendt henvisningen din til psykiatrisk poliklinikk på det sykehuset du tilhører, eller selv velger, (fritt sykehusvalg)

mvh

Gjest Jo fortere jo bedre
Skrevet

Hvorfor har ikke fastlegen din sendt henvisningen din til psykiatrisk poliklinikk på det sykehuset du tilhører, eller selv velger, (fritt sykehusvalg)

mvh

Takk for svar, men legen min sier at jeg ikke er akutt syk nok til å gå på poliklinikken... Må gå til privat psyk....

Gjest mange muligheter
Skrevet

Du trenger ikke skrive hele livshistorien og alle problemer i detalj. Det viktigste er at han får vite sånn cirka hva du ønsker hjelp til, hva du har prøvd for å få hjelp og ikke minst hvor motivert du er for behandling.

Du kan sikkert skrive bare noen få linjer, bl.a. at det gjør altfor vondt/er altfor slitsomt å skrive om xxx. Råder deg likevel til å legge så mye omtanke du klarer i dette skrivet. Skriv f.eks. gjerne kort om hva du tror har utløst plagene. Det er viktig å vise selvinnsikt.

Lykke til!

Gjest meg igjen
Skrevet

Du trenger ikke skrive hele livshistorien og alle problemer i detalj. Det viktigste er at han får vite sånn cirka hva du ønsker hjelp til, hva du har prøvd for å få hjelp og ikke minst hvor motivert du er for behandling.

Du kan sikkert skrive bare noen få linjer, bl.a. at det gjør altfor vondt/er altfor slitsomt å skrive om xxx. Råder deg likevel til å legge så mye omtanke du klarer i dette skrivet. Skriv f.eks. gjerne kort om hva du tror har utløst plagene. Det er viktig å vise selvinnsikt.

Lykke til!

Takk for tipset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...