Gjest Jo fortere jo bedre Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Har nå endelig fått henvisning til psykiater fra fastlegen etter å ha gått på alt fra Remeron til Efexor og nå Rivotril i tillegg i et par år. Men hva gjør jeg nå? Slår opp i tlfkatalogen? Ringte en psyk, som ba meg sende en søknad med beskrivelse av mine problemer, ikke henvisning. Skjønner han ikke hva dette koster en syk person? Jeg greier ikke det ihvrtfall. Kan noen anbefale en grei mann å gå til? Trenger hjelp fort. På forhånd takk. 0 Siter
Flows Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Hvorfor har ikke fastlegen din sendt henvisningen din til psykiatrisk poliklinikk på det sykehuset du tilhører, eller selv velger, (fritt sykehusvalg) mvh 0 Siter
Gjest Jo fortere jo bedre Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Hvorfor har ikke fastlegen din sendt henvisningen din til psykiatrisk poliklinikk på det sykehuset du tilhører, eller selv velger, (fritt sykehusvalg) mvh Takk for svar, men legen min sier at jeg ikke er akutt syk nok til å gå på poliklinikken... Må gå til privat psyk.... 0 Siter
Gjest mange muligheter Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Du trenger ikke skrive hele livshistorien og alle problemer i detalj. Det viktigste er at han får vite sånn cirka hva du ønsker hjelp til, hva du har prøvd for å få hjelp og ikke minst hvor motivert du er for behandling. Du kan sikkert skrive bare noen få linjer, bl.a. at det gjør altfor vondt/er altfor slitsomt å skrive om xxx. Råder deg likevel til å legge så mye omtanke du klarer i dette skrivet. Skriv f.eks. gjerne kort om hva du tror har utløst plagene. Det er viktig å vise selvinnsikt. Lykke til! 0 Siter
Gjest meg igjen Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Du trenger ikke skrive hele livshistorien og alle problemer i detalj. Det viktigste er at han får vite sånn cirka hva du ønsker hjelp til, hva du har prøvd for å få hjelp og ikke minst hvor motivert du er for behandling. Du kan sikkert skrive bare noen få linjer, bl.a. at det gjør altfor vondt/er altfor slitsomt å skrive om xxx. Råder deg likevel til å legge så mye omtanke du klarer i dette skrivet. Skriv f.eks. gjerne kort om hva du tror har utløst plagene. Det er viktig å vise selvinnsikt. Lykke til! Takk for tipset. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.