Gå til innhold

Remeron mot søvnforstyrrelse?? NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du kan gi en tilbake melding på bruk av remeron ved søvnforstyrrelse

Min godt voksne mor lider ikke av depresjon eller angst, dvs. hun fungerer godt i en travel hverdag, og sier hun har det bra, noe jeg tror stemmer.

Hun har imidlertid over lang tid (over ett år) hatt søvnforstyrrelser, ved at hun våkner etter 1-3 timers søvn, for så å ikke sove mer den natten. Hun er ikke trett, sier hun ikke grubler. Er heller ikke trett i løpet av dagen.

Så lite søvn over lang tid er frustrerende. Hun har prøvd med melantoninpreperat, uten effekt. Oppsøkte legen, som mente hun burde prøve remeron.

Make sense..???

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg sov veldig godt med remeron. Jeg tok det sammen med cipramil, det skal vist være en god kombinasjon. Bakdelen var at jeg var veldig trøtt om morgenen. Jeg la meg kl. 21.00 for at det ikke skulle henge i for lenge dagen etter. Men etter en stund gikk det fint å vente til 23 før jeg la meg. Jeg la også på meg 8-10 kilo. Men det var en herlig tid. Har aldri i mitt liv sovet så godt jeg. :o)

Mvh

Skrevet

Jeg sov veldig godt med remeron. Jeg tok det sammen med cipramil, det skal vist være en god kombinasjon. Bakdelen var at jeg var veldig trøtt om morgenen. Jeg la meg kl. 21.00 for at det ikke skulle henge i for lenge dagen etter. Men etter en stund gikk det fint å vente til 23 før jeg la meg. Jeg la også på meg 8-10 kilo. Men det var en herlig tid. Har aldri i mitt liv sovet så godt jeg. :o)

Mvh

Ja, man sover *svært* godt på Remeron. Begynte med 15mg tidligere denne uken, og sover som en stein. Eneste problemet er at jeg er veldig "groggy" dagen etter. Håper dette gir seg etter hvert.

Kizza1365380506
Skrevet

Ja, man sover *svært* godt på Remeron. Begynte med 15mg tidligere denne uken, og sover som en stein. Eneste problemet er at jeg er veldig "groggy" dagen etter. Håper dette gir seg etter hvert.

Hmm, ja, men på meg gikk det en god stund før jeg kunne være våken litt lenger om kvelden. Men du hvor deilig det er å sove godt da. Vel verdt det en periode. :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...