Gå til innhold

pappa vil ikke leve mer

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish
Skrevet

han er så deprimert at han vil dø. Først mister jeg mamma i brystkreft, så skal pappa forlate meg også. Alle forlater meg.

Skrevet

Trist å høre om foreldrene dine. Kreft er fælt. Og depresjon selvsagt, men det er det bedre behandling for heldigvis.

Skjønner godt at du føler deg forlatt når han sier slike ting til deg. Kanskje du har noen venner som ikke forlater deg og setter pris på den du er. Håper det. Og takk for at du har svart meg før. Sender deg en varm tanke.

Skrevet

Kjære trrrish:-)

Faren din må selv sørge for å få den hjelp han eventuelt trenger. Jeg synes det er vondt å lese at han bruker deg på denne måten, og håper han selv forstår at dette blir feil. Denne måten å være på minner meg om alkoholiserte foreldre, uten at jeg vet noe om faren din. De tar ikke ansvar selv, men er gode til å få sine barn til å føle at alt avhenger av dem.

Snakk med personalet på DPS om dette. Faren din må selv ta ansvar for seg - du skal ta ansvar for deg og det er mer enn nok!

Ut i fra det du har skrevet tidligere, så tenker jeg at du har hatt foreldre som har hatt så mye å slite med selv at de store deler av tiden ikke har fungert så godt som foreldre. Men selv om faren din nå ikke har det lett, så blir det feil når han prøver å få deg og søsteren din til å ta ansvar for hans liv. Han er en voksen mann, og du kan si til ham at han må gå til legen dersom han vil ha profesjonell hjelp.

Jeg merker at jeg blir sur på faren din!

Ta vare på deg selv:-)

Gjest pomona
Skrevet

Hei.

Du kan ikke ta ansvar for din fars liv. Han må selv velge veien han skal gå. Du er ansvarlig for ditt eget liv. Det er trist og leit å høre om din situasjon. Min mor har også snakket om å ta selvmord i mange år, da jeg var yngre. Det gikk veldig inn på meg og jeg følte at jeg var den eneste som kunne hindre henne fra det. Slik tenker jeg ikke lenger. Snakk med behandleren din om situasjonen. Han kan nok hjelpe deg bedre enn jeg. Jeg vil bare si at jeg forstår smerten din og er lei for at du har det vanskelig.

Klem

Gjest Little Madam
Skrevet

Det er veldig aggressivt å si slikt til egne barn.. Og jeg synes ingen barn burde høre slikt uansett alder!!

Jeg forstår at du er bekymret og vil hjelpe din far.. Men din far er ikke ditt ansvar. Du kan ikke redde hans liv. Den eneste måten det kan skje på er at han tar ansvar for seg selv. At han søker hjelp og tar ansvar for sitt. Det betyr ikke at du ikke bryr deg, det er kanskje den beste måten du kan bry deg..

Skrevet

Jeg vil aldri aldri forlate deg, vennen!

stor klem fra din beste venninne

Gjest bippolo
Skrevet

trrrish,..det er ikke din oppgave å ta ansvaret for faren din.Skjønner at det er fryktelig vanskelig situasjon for deg. Bare husk at du ikke må ha noen dårlig samvittighet overfor han. Det hjelper verken han eller deg. Ønsker deg alt godt videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...