Gå til innhold

er jeg gal?

jente på snart 14 år

Anbefalte innlegg

jente på snart 14 år

hei. jeg er eb jente på snart 14 år.

jeg har fått diagnosen anoreksia. og jeg har ingen livslyst lenger.

jeg har flere ganger tenkt på å ta selvmord, men det eneste som har stoppet meg da, er at jeg har angst for å bli funnet død så feit å stygg. rett og slett mislykket. jeg har i det siste oppdaget at når jeg er blandt folk, så begynner jeg å svette, jeg blir svimmel, hjertet dunker som aldrig før, kroppen blir kald, halsen føles så liten å tett. og det eneste jeg har lyst til, er å flykte. noen ganger gjør jeg det. andre ganger blir jeg som låst inne i meg selv å kommer hverken av flekken, eller klarer ikke få ut et eneste ord. jeg blir sittende der som en statue. i sjokk tilstand. jeg har også begynt å se å høre ting andre ikke ser for tiden. jeg er redd om natten. jeg ser f.eks at bøker å esker beveger seg rundt i romet. at skap dørene åpner seg, å at det er skygger av skikkelser der inne. samtidig som jeg hører mange stemmer. de er liksom ikke i hodet mitt. de er der i hodet mitt. å jeg kan ikke få stoppet dem. jeg har derfor en dårlig natt søvn. det er bare pschykologen min som vet det. hjemme vet de ingenting. så dette må jeg mestre alene. hver eneste natt. så sovner jeg de siste få timene som er igjen, og det er en ny dag. men jeg husker. jeg tenker på det det meste av dagen. jeg må kutte meg for å få ut følelsene. i det siste har jeg kuttet så dypt inni kjøttet at jeg nesten besvimer. men det blør nesten ikke. dagene går i en eneste standard. det eneste jeg gjør, er å sitte på dataen. se på tv. kutte meg, å høre på musikk. helt til natten igjen kommer. helvete bryter løs. jeg er redd. jeg klarer det ikke mer. men noe inni meg sier at om jeg sier det, er det bare til det verste for meg selv. jeg skammer meg også på en måte over det. det er da ikke normalt å ha det slik. er det fordi jeg ikke tar i meg noe næring, eller er jeg rett å slett blitt helt gal?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141456-er-jeg-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har dessverre fått en alvorlig psykisk sykdom. Derfor er det fint at du går til en psykolog som du forteller alt dette til.

Kanskje kunne du hatt hjelp av litt medisiner i tillegg til samtalene med psykologen. Medisiner kunne hjulpet deg med alt det vanskelige du opplever om natten. De kunne også gitt deg en lengre, roligere og bedre søvn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141456-er-jeg-gal/#findComment-889670
Del på andre sider

Gjest Svar til jente på snart 14år

Trist at du sliter som du gjør, men jeg håper at du får det bedre for det fortjener du virkelig. Hva med å fortelle noen hvordan du har det!

Selv så ønsker jeg meg anoreksi og vil gjerne ha det.. Skulle ønske at jeg kunne ta over din sykdom slik at du kunne ha det helt bra og bli frisk igjen...

(det høres dumt ut det siste avsnittet som jeg skrev men jeg ønsker å bli i allefall kjempe tynn)...

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, og håper at du vil få det bedre snart!

Det kan jo både skyldes underernæring at du er veldig svimmel eller at du kanskje har blitt psykotisk!

Lykke til veien mot å bli frisk!

Klem fra jenta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141456-er-jeg-gal/#findComment-891726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...