Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i slutten av 20-årene, enslig. Har i mange år hatt problemer med å sove. De siste to årene har dette problemet forverret seg. Har både problemer med innsovning, i tillegg til at jeg nesten hver morgen, også i helgene, våkner veldig tildlig. Gjerne et par timer før jeg egentlig skal opp.Enkelte netter sover jeg ikke i det hele tatt. Dette fører naturligvis til at jeg blir trøtt og sliten, og fungerer dårlig på jobb. Jeg føler meg nervøs og stresset, når jeg kommer hjem fra jobb og forsøker å slappe av, gjør en sterk følese av indre uro dette svært vanskelig. Føler meg deprimert, trist, ensom og motløs. Har vondt i skuldre og nakke, hals- og kjevemuskulatur. Vet ikke om søvnproblemene kommer av at jeg ikke klarer å roe meg ned og slappe av, eller om denne "angst- og depresjonsfølelsen er kommet av langvarige søvnvansker...

Hva gjør jeg? Bør jeg kontakte lege, og hva slags hjelp kan jeg i så fall forvente å få?

Skrevet

Ja, du bør nok ta en prat med fastlegen din.

Høres ut som du har kommet inn i en vond sirkel.

Og du har prøvd på egenhånd å gjøre noe med det,uten å lykkes.Da er det nok lurt at du innser at du gjerne trenger ytterligere hjelp.

Skrevet

Ja, gå til lege og fortell det som du gjør her.

Det kan være en sammenheng mellom muskelspenningsproblematikken din, søvnproblemene, at det er en depresjon eller ev andre psykiske årsaker som kommer til uttrykk.

Du kan be om utredning. Og du kan diskutere med legen om et antidepressivt medikament kan hjelpe deg. Det finnes også søvnstøttende AD, som remeron og tolvon som ikke er avhengihetsskapende. Lykke til!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...