nusselig kosebamse Skrevet 26. mars 2004 Skrevet 26. mars 2004 Hei. Jeg er bipolar og bruker 300 mg Lamictal fordelt på 2 doser. Dette gir en serumkonsentrasjon på 15 mikroM. Merker veldig god effekt på depresjon, men praktisk talt ingen på giring i skallen. Bruker Zyprexa 7.5 mg for å få ro. 1. Regnes Lamictals stemnings stabiliserende egenskap som hovedsakelig antidepressiv? 2. Vil man også kunne se en stabiliserende effekt på mani og hypomani? 3. Er effekten doseavhengig? 4. Vil en økning i dosen Lamictal kunne gjøre bruk av Zyprexa overflødig? 5. Er monoterapi med Lamictal vanlig? Takker for eventuelt svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 1. Lamictals hovedvirkning er helt korrekt slik du skriver på depresjonssiden. Både behandling og forebygging. 2. Ja, men langt svakere. 3. Ja, hos enkelte. Dersom en har utilstrekkelig effekt på kons. 4. Ja og nei. Ikke hvis du trenger Zyprexa for mani og sterkt tankekjør. 5. Ja, heldigvis, men da oftest på bipolar II. 0 Siter
nusselig kosebamse Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Skrevet 27. mars 2004 1. Lamictals hovedvirkning er helt korrekt slik du skriver på depresjonssiden. Både behandling og forebygging. 2. Ja, men langt svakere. 3. Ja, hos enkelte. Dersom en har utilstrekkelig effekt på kons. 4. Ja og nei. Ikke hvis du trenger Zyprexa for mani og sterkt tankekjør. 5. Ja, heldigvis, men da oftest på bipolar II. Tusen takk for svar, nok en gang. Da ser det ut til at jeg får fortsette med Zyprexa inntil videre og øke lamictal dosen. Får se hva jeg og min pdoc kan bli enige om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.