Gå til innhold

Hva er det som skjer?

Anbefalte innlegg

Lurer på om våren gjør oss syke sykere? Har nettopp fått vite at to jeg har vært på institusjon med er overført til akuttpost med tvangsmedisinering og at ei på en annen avdeling har tatt selvmord!!

Selv er jeg ute av institusjonen nå, men har kontakt med de jeg bodde der med.

Blir så frustrert og ikke minst lei meg over at vennene mine ikke har det bra! Dette kommer nå, ei uke etter den vonde nyheten om Camilla, som noen av dere kjente...

Det her blir et rotete innlegg, men jeg må få det ut!! Hva er det som skjer??

Trist hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våren er ensbetydende med nytt liv. Hele naturen som vi mennesker er en del av, skal etter en hvilepause atter en gang spire og gro, strekke seg etter lyset, blomstre opp og stråle av liv.

Det kan være en tøff overgang og press både for syke og friske blant de som liker mørketiden og det indre liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-890668
Del på andre sider

Gjest villinikkersen

Våren er ensbetydende med nytt liv. Hele naturen som vi mennesker er en del av, skal etter en hvilepause atter en gang spire og gro, strekke seg etter lyset, blomstre opp og stråle av liv.

Det kan være en tøff overgang og press både for syke og friske blant de som liker mørketiden og det indre liv.

ja..det skjer noe med kjemien om våren. vanligvis pleier jeg å bli rimelig deppa på denne tida..og hyper om høsten, men nå ser det ut til å gå motsatt vei. det mest naturlige er vel å kvikne til om våren..sola skinner og livet våkner...ah ..alle celler våkner til liv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-890692
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du mener at våren, som symboliserer med liv, oppleves som et press for de som "liker indre liv"? Hva mener du med indre liv, og hvorfor kan det ikke kombineres med at det er vår?

Årstiden går gradvis over i hverandre. Naturen er stadig i forandring.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-891130
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan du mener at våren, som symboliserer med liv, oppleves som et press for de som "liker indre liv"? Hva mener du med indre liv, og hvorfor kan det ikke kombineres med at det er vår?

Årstiden går gradvis over i hverandre. Naturen er stadig i forandring.

mvh

Neida, jeg mente ikke at indre liv ikke kunne leves om sommeren, selv om det kanskje så slik ut. Men det er nå slik at noen liker vintertiden bedre enn sommeren, og omvendt. Vanskelig å forklare hva jeg mener om indre liv, men noe i den duren at man ikke er så avhengig av ytre begivenheter og aktiviteter, som ofte synes bedre om sommeren her i det kalde nord. Det er lettere og sitte hjemme og filosofere for seg selv en mørk kald vinterkveld enn en lys varm sommerkveld. Ikke slik å forstå at man gjør det hele vinteren, men noen har større behov for det enn andre. Noen liker å være alene, andre klarer ikke å være alene. Vi er så forskjellige.

Ganske vanskelig å forklare egentlig, da det er vanskelig å konkretisere uten at det oppstår en rekke misforståelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-891562
Del på andre sider

Neida, jeg mente ikke at indre liv ikke kunne leves om sommeren, selv om det kanskje så slik ut. Men det er nå slik at noen liker vintertiden bedre enn sommeren, og omvendt. Vanskelig å forklare hva jeg mener om indre liv, men noe i den duren at man ikke er så avhengig av ytre begivenheter og aktiviteter, som ofte synes bedre om sommeren her i det kalde nord. Det er lettere og sitte hjemme og filosofere for seg selv en mørk kald vinterkveld enn en lys varm sommerkveld. Ikke slik å forstå at man gjør det hele vinteren, men noen har større behov for det enn andre. Noen liker å være alene, andre klarer ikke å være alene. Vi er så forskjellige.

Ganske vanskelig å forklare egentlig, da det er vanskelig å konkretisere uten at det oppstår en rekke misforståelser.

Mener du at du føler deg mer ensom om våren?

Jeg ser ikke hindret av å filosofere for meg selv, om det er enten vår eller høst, om jeg er ute eller inne. Liker du ikke at det er mer aktivitet ute om våren og sommeren? Jeg spør bare av ren undring. Blir det et hinder for din livskvalitet og filosofering at det er lysere og varmere?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-892074
Del på andre sider

Mener du at du føler deg mer ensom om våren?

Jeg ser ikke hindret av å filosofere for meg selv, om det er enten vår eller høst, om jeg er ute eller inne. Liker du ikke at det er mer aktivitet ute om våren og sommeren? Jeg spør bare av ren undring. Blir det et hinder for din livskvalitet og filosofering at det er lysere og varmere?

mvh

Nei, jeg blir ikke mer ensom om våren. Venner blir ikke borte, det blir bare andre aktiviteter. Ikke mer skigåing f.eks. Jeg blir trist en stund da snøen forsvinner, da jeg liker så godt og gå på ski. Jeg er ikke så glad i å ligge og sole meg, det er det mange som ønsker når sola kommer. Men å bade liker jeg, så de får ikke mye selskap av meg på stranda. De ligger på land, og jeg plasker i vannet.

Det jeg prøvde og si var at den overgangen til en på en måte ny tilværelse krever enn liten innsats liksom. Føles omtrent som man må flytte hele sitt indre over i en annen modus. Men når det er gjort, så tilpasser man seg den nye modusen og så er den gamle glemt.

Den vesentligste forskjellen er vel kanskje at mange uffer seg over vinteren og mørket, og blir veldig mye gladere og mer tilfreds når våren kommer, mens jeg er status quo når det gjelder humøret. Våren er fin den, men for meg er ikke den noe bedre enn vinteren, så jeg klarer ikke å "juble" like mye over den som veldig mange andre. Hvis du skjønner hva jeg mener. Så jeg føler meg ikke akkurat ensom, men mer litt på sidelinjen av heiagjengen til våren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141605-hva-er-det-som-skjer/#findComment-893020
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...